شناسهٔ خبر: 68172661 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رانندگان تاکسی حاضر به خرید خودروهای برقی نیستند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسی‌های برقی هستند، گفت: این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشده‌اند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارشی حسابرسی سازمان تاکسیرانی برای سال 1402 و درباره برخی از مشکلات در سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: تقریباً یک سری از موارد هیچ ارتباطی به سازمان تاکسیرانی ندارد بلکه مستقیماً مرتبط با سیاست‌های شهرداری تهران است، برای مثال در زمان آقای بهرامی لایحه هیئت مدیره تدوین و ارسال شد اما پس از آن این لایحه هیچ اصلاحی نداشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه متوجه شده‌ایم که بخشی از بودجه سازمان تاکسیرانی برای ون‌ها، به سازمان اتوبوسرانی داده شده است.

تشکری هاشمی در خصوص تاکسی‌های فرسوده بیان کرد: در تهران 80 هزار تاکسی وجود دارد که طبق آمارها 50 تا 60 هزار تعداد از این تاکسی‌ها به سن فرسوده رسیده‌اند هم در سال گذشته و هم امسال برای نوسازی تاکسی‌ها بودجه اختصاص داده‌ شد اما هنوز این امر محقق نشده است زیبنده مردم تهران نیست که سوار بر تاکسی‌های فرسوده شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار: با وجود اینکه شهرداری تهران اصرار بر واردات خودروهای برقی دارد، اما هنوز مردم و رانندگان تاکسی برقی‌سازی را قبول ندارند، در حالی که بیش از 30 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد اما فقط 150 نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسی‌های برقی هستند این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشده‌اند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیابد در چرخه معیوب قرار گیریم، گفت: بهترین خودروها در داخل تولید می‌شوند اما یک مرتبه تمام همت را روی خودروهای برقی گذاشته‌ایم و در طول این 3 سال و تا این لحظه فقط 2500 خودرو نوسازی شده‌اند.

 

تشکری هاشمی در خصوص الزام سازمان تاکسیرانی به طراحی یک سامانه جدید گفت: سازمان تاکسیرانی را مجبور کرده‌ایم تا برای ثبت درآمدهای خود اقدام به طراحی سامانه جدید کند، در حالی که سیستم‌های بانکی بسیاری وجود دارند صحیح نیست که بخواهیم این کار را انجام دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما