شناسهٔ خبر: 68172216 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

جامع‌ترین راهنمای خرید پروفیل

خرید پروفیل نیز همانند دیگر محصولات فولادی به علت اهمیتی که در صنایع مختلف دارد، نیازمند دقت کافی است. از این رو لازم است که از خرید این محصولات در مورد مشخصات فنی آن اطلاعات کافی کسب کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پروفیل توسط تولیدکنندگان مختلفی در کشور تولید می‌شوند که هر یک ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوتی دارند و این موضوع موجب سردرگمی مشریان‌ می‌شود. خرید پروفیل نیز همانند دیگر محصولات فولادی به علت اهمیتی که در صنایع مختلف دارد، نیازمند دقت کافی است. از این رو لازم است که از خرید این محصولات در مورد مشخصات فنی آن اطلاعات کافی کسب کنید.

از جمله این اطلاعات‌ می‌توان به ابعاد، ضخامت، جنس قوطی پروفیل و ... اشاره نمود. کسب اطلاعات در مورد این مشخصات موجب کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان‌ می‌شوند. جامع‌ترین راهنمای خرید پروفیل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید.

جامع‌ترین راهنمای خرید پروفیل

پروفیل چیست؟

پروفیل مقاطع فولادی هستند که با توجه به پارامترهایی مانند جنس، شکل سطح مقطع آن‌ها را دسته‌بندی‌ می‌کنند. بیشترین کاربردها و موارد مصرف پروفیل‌ها در صنعت ساخت و ساز است. البته در صنایع تولیدی و تجاری، ماشین آلات صنعتی و خودروسازی نیز کاربردهایی دارند. پروفیل از استحکام و مقاومت بالا و وزن کم در مقایسه با سایر فلزات برخوردار هستند. همین ویژگی‌ها موجب کاربرد گسترده آن‌ها شده است.

چگونه بهترین پروفیل را خریداری کنیم؟

برای خرید پروفیل مناسب‌ باید به فاکتورهای مختلفی توجه نمود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع پروفیل

پروفیل دارای انواع مختلفی هستند که هر یک کاربردهای متفاوتی دارند. از این رو باید نوع پروفیل را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. به عنوان مثال در ساخت در و پنجره بهتر است به جای پروفیل‌هایی با مقاطع مربع یا مستطیل از پروفیل در و پنجره استفاده کنید تا نتیجه نهایی زیبایی و کیفیت لازم را داشته باشد.

مشخصات فنی پروفیل

مشخصات فنی پروفیل مانند ضخامت، جنس پروفیل و ابعاد سطح مقطع آن نیز در هنگام خرید بسیار حائز اهمیت هستند. زیرا مشخصات فنی بر میزان مقامت، استحکام، عملکرد و قیمت پروفیل تاثیر می‌گذارند.

قیمت پروفیل

از دیگر فاکتورهای مهمی که در زمان خرید پروفیل باید به آن توجه نمود، قیمت پروفیل است. پروفیل با قیمت مختلفی به بازار عرضه‌ می‌شوند و مواردی مانند نوع،کارخانه تولید کننده، مشخصات فنی و ... بر روی قیمت پروفیل اثر می‌گذارد. از این رو تولیدکنندگان پروفیل نیز بر همین اساس قیمت محصولات خود را تعیین‌ می‌کنند. البته علاوه بر موارد ذکر شده ضخامت، ابعاد و وزن پروفیل نیز در قیمت آن موثر است و هرچقدر که پروفیل کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت بیشتری دارد.

جامع‌ترین راهنمای خرید پروفیل



کارخانه تولید کننده پروفیل

از دیگر مواردی که در جامع‌ترین راهنمای خرید پروفیل به آن باید اشاره شود و خیلی مهم است، برند و کارخانه تولیدکننده این مقاطع فولادی است. کارخانه تولید پروفیل به دلیل فاصله‌ای که تا مقصد دارد و همچنین کیفیت تولیدات آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا در صورت طولانی بودن این مسافت هزینه جابه‌جایی و انتقال مقاطع‌ می‌تواند به شدت قیمت نهایی پروفیل را افزایش دهد. از سویی دیگر جابه جایی غیر اصولی پروفیل‌ها نیز موجب آسیب دیدن آن‌ها و وارد شدن خسارت به مصرف کنندگان‌ می‌شود. همچنین مواد اولیه و ماشین‌آلاتی که در فرآیند تولید پروفیل مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در تعیین کیفیت نهایی محصول نقش دارند و باید کارخانه‌ای را برای خرید پروفیل انتخاب کنید که تولیدات آن از برترین محصولات بازار هستند.

توجه و شناخت نیازهای پروژه

در هنگام خرید پروفیل پس از بررسی انواع پروفیل‌های کارخانه‌های مختلف و کیفیت و قیمت آن‌ها باید به نیازهای پروژه خود توجه کنید، تا بتوانید پروفیلی را از نظر مقاومت، استحکام و ویژگی‌های ساختاری انتخاب کنید که متناسب با پروژه شما باشد. به عنوان مثال برخی از پروژه‌ها به قوطی 4*4 نیاز دارند و نباید در آن‌ها از قوطی 2*2 استفاده نمود. همچنین در صورتی که نیاز پروژه شما با پروفیل گالوانیزه رفع‌ می‌شود نباید از پروفیل استیل که هزینه‌ای چندین برابر دارد، استفاده کنید.

تعیین بودجه

در زمان خرید پروفیل مشخص نمودن بودجه پروژه نیز خیلی اهمیت دارد. برای این منظور لازم است که ابتدا قیمت تولیدکننده‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه نمایید تا بتوانید پس از ارزیابی کیفیت و قیمت مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در نهایت باید با در نظر گرفتن قیمت پروفیل، هزینه پروژه را محاسبه نمایید و آن را با بودجه خود مقایسه کنید.

پیش فاکتور

هنگامی که برای سفارش پروفیل به شرکت‌های تامین کننده مراجعه‌ می‌کنید، یک پیش فاکتور برای شما ارسال‌ می‌شود. لازم است که به جزئیات پیش فاکتور دقت فراوانی داشته باشید که اطلاعات آن مانند مشخصات خریدار و محصول خریداری شده مثل ابعاد، قیمت، وزن و ... به درستی به ثبت رسیده باشد. همچنین باید وزن پروفیل درج شده در پیش فاکتور را با وزن بار نهایی که برایتان ارسال‌ می‌کنند مقایسه کنید و از مطابق بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید. البته دقت داشته باشید درصد خیلی کمی اختلاف، ممکن است وجود داشته باشد. زیرا اصولا در پیش فاکتورها وزن پروفیل با توجه به فرمول و وزن دقیق مقاطع محاسبه‌ می‌گردد، اما در تلورانس ضخامت و ابعاد پروفیل موجب‌ می‌شود اختلاف جزئی با وزن نهایی محصول داشته باشد.

حمل و نقل و باربری

در زمان سفارش پروفیل در مورد انتقال بار به مقصد شما با شرکت تامین‌کننده باید به توافق برسید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. در این خصوص باید به نکاتی دقت داشته باشید. به عنوان مثال تاکید کنید که بار شما را با استفاده از خودروهای مخصوص انتقال آهن ارسال نمایند. این خودروها دارای باربندهای قوی هستند و تجهیزات بسته‌بندی استانداردی دارند که مانع از آسیب به بار یا سقوط آن‌ می‌شوند. به عنوان مثال برای پروفیل‌ها تا وزن 2 الی 5 تن خاور می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما در صورتی که وزن باز شما 5 تا 12 تن باشد باید از کامیون تک برای جابه جایی آن‌ها و ارسال به مقصد استفاده شود.

توجه به عوامل موثر بر قیمت پروفیل

عوامل داخلی و خارجی متعددی بر قیمت پروفیل موثر هستند که با شناخت آن‌ها راحت‌ترین می‌توانید مناسب‌ترین پروفیل را خریداری نمایید. از جمله این عوامل‌ می‌توان به قیمت ورق به عنوان ماده اولیه تولید پروفیل اشاره نمود که حدود 90 درصد قیمت کل پروفیل بر اساس قیمت آن تعیین‌ می‌شود. عامل موثر دیگر، هزینه تولید یا اجرت تولید است. البته عوامل خارجی نیز می‌توانند به شکل مقطعی و دوره‌ای قیمت پروفیل‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. از جمله این عوامل‌ می‌توان به نرخ ارز، هزینه‌های جابه‌جایی و میزان عرضه و تقاضا کل بازار اشاره نمود.

اهمیت انتخاب و خرید بهترین پروفیل

به طور کلی برای خرید بهترین و مناسب‌ترین پروفیل دو راه حل وجود دارد. راه حل اول این است که اطلاعات خود را در مورد این مقاطع و ویژگی‌ها و قیمتشان افزایش دهید. راه حل دوم دریافت مشاوره از افراد مجرب و حرفه‌ای در این حوزه است. مقاطع فولادی دنیایی بسیار گسترده دارند و از تنوع بالایی برخوردارند. از این رو تسلط بر آن‌ها و در نظر گرفتن تمامی جوانبشان هنگام خرید امری دشوار است. از این رو توصیه‌ می‌کنیم برای خرید بهترین پروفیل‌ها ضمن افزایش اطلاعات عمومی خود در این زمینه از کارشناسان فروش شرکت‌های تامین کننده این محصولات کمک بگیرید تا بتوانید خرید رضایت بخش و هوشمندانه داشته باشید.

سخن پایانی

فرآید خرید صحیح و اصولی پروفیل نیاز به بررسی دقیق عوامل موثر کیفیت و قیمت آن و همچنین نیازهای پروژه دارد. با توجه به جامع‌ترین راهنمای خرید پروفیل‌ می‌توانید اطلاعات خود در این زمینه افزایش دهید و تصمیمات آگاهانه تری بگیرید. در واقع شناخت تمامی خصوصیات پروفیل ها، میزان استحکام و تحمل بار آن ها، نوع طراحی ، انتخاب گرید مناسب از موارد مهمی است که حتما در هنگام خرید باید به آن توجه نمود. همچنین توصیه‌ می‌کنیم کارخانه‌ها و شرکت‌های تامین کننده معتبر و نام آشنا را که سابقه‌ای درخشان در این زمینه دارند برای خرید پروفیل انتخاب کنید تا بتوانید از کیفیت محصول، قیمت و ارسال اصولی و حرفه‌ای آن اطمینان حاصل نمایید. به این ترتیب‌ می‌توانید به راحتی به بهترین مقاطع فولادی دسترسی داشته باشید و هزینه‌های پروژه خود را مدیریت کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما