شناسهٔ خبر: 68171151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

صدور بیش از ۱۳ هزار سند مسکن در خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: طی سه سال و نیم گذشته، ۸۴۵۰ جلد سند روستایی و در حوزه شهری ۵۱۴۱ سند مسکونی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، هادی زارعی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و دوم مرداد _ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری ۳۹۸۱ واحد در حال ساخت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل تأمین زمین در بعضی شهرستان‌ها از جمله مانه و سملقان و شیروان وجود دارد، افزود: تحویل زمین بر عهده راه و شهرسازی است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک ۵۰۰۰ واحد روستایی احداث شده و تاکنون ۶۲ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است اما امسال بنا داریم ۱۶ هزار واحد احداث کنیم.

زارعی تصریح کرد: ۷۶۸۰ واحد برای ساخت مسکن روستایی با همکاری نهادهای حمایتی تفاهم نامه منعقد کرده‌ایم که ۱۳۸ میلیارد تومان وام بلاعوض برای این واحدها اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به فعالیت این بنیاد در حوزه عمران روستایی، گفت: ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که طرح هادی تمام آن‌ها مطالعه شده و طی سه سال گذشته ۳۰۰ روستا بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: در ۵۷۲ روستا حداقل یک فاز طرح هادی اجرا شده که از میانگین کشوری به حد قابل توجهی بالاتر هستیم؛ هر ساله بالغ بر ۴۰۰ هزار متر مربع از معابر استان را آسفالت می‌کنیم.

زارعی اضافه کرد: طی سه سال و نیم گذشته، ۸۴۵۰ جلد سند روستایی و در حوزه شهری ۵۱۴۱ سند مسکونی صادر شده است.

نظر شما