شناسهٔ خبر: 68169867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

سقف افزایش اجاره‌بها در زاهدان ۲۲ درصد اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: سقف افزایش نرخ اجاره‌بها در زاهدان تا پایان سال‌جاری ۲۲ درصد تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه سقف افزایش نرخ اجاره‌بها در زاهدان تا پایان سال‌جاری ۲۲ درصد تعیین شده است، اظهار کرد: بر این اساس، بنگاه‌های معاملات املاک ملزم هستند در قراردادهایی که ثبت می‌کنند، سقف افزایش اجاره بها را رعایت کنند.

وی افزود: چنانچه موجر، سقف اجاره‌بها را رعایت نکند، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن نرخ افزایش اجاره‌بهای سالانه توسط موجر در صورت شکایت مستأجر تا پس از پنج سال بعد از انعقاد قرارداد و احراز تخلف توسط مرجع صالح، موجر جریمه می‌شود و باید نسبت به پرداخت مبالغ اضافه دریافت شده به عنوان جریمه به مستأجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اعلام شده از سوی شورای عالی مسکن اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، موجر نیز در صورت محکوم شدن از سوی مرجع صالح، علاوه بر بازگرداندن مبلغ اجاره مازاد دریافتی به مستأجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اجاره اعلام شده، به پرداخت جریمه به میزان سه برابر اجاره بهای غیرمجاز دریافتی ملزم خواهد شد.

نظر شما