شناسهٔ خبر: 68168557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سقف افزایش اجاره بها در زاهدان ۲۲ درصد اعلام شد

زاهدان - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: سقف افزایش نرخ اجاره بها در زاهدان تا پایان سال جاری ۲۲ درصد تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل مهدیار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، بنگاه‌های معاملات املاک ملزم هستند در قراردادهایی که ثبت می‌کنند سقف افزایش اجاره بها را رعایت کنند.
وی ادامه داد: چنانچه موجر، سقف اجاره بها را رعایت نکند، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در صورت عدم رعایت نرخ افزایش اجاره بهای سالانه توسط موجر در صورت شکایت مستاجر تا پس از پنج سال بعد از انعقاد قرارداد و احراز تخلف توسط مرجع صالح، موجر جریمه می‌شود و می‌بایست نسبت به پرداخت مبالغ اضافه دریافت شده به عنوان جریمه به مستاجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اعلام شده از سوی شورای عالی مسکن اقدام کند.
وی افزود: علاوه بر این موجر نیز در صورت محکوم شدن از سوی مرجع صالح، علاوه بر بازگرداندن مبلغ اجاره مازاد دریافتی به مستاجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اجاره اعلام شده، به پرداخت جریمه به میزان سه برابر اجاره بهای غیرمجاز دریافتی ملزم خواهد شد.

نظر شما