شناسهٔ خبر: 68167551 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بازدید | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری از ایجاد بستر بیش از 300نقطه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهرستان های اردل، کیار و لردگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری،کارشناسان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و تنظیم مقررات منطقه مرکزی از وضعیت اجرای پروژه فیبر نوری در شهرستان های اردل، کیار و لردگان بازدید و نصب تجهیزات پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها بررسی شد.

بهنام امانی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: اپراتور مربوطه نقاط ایجاد بستر را در سامانه ایران FTTX ثبت کرده و بررسی صحت سنجی این موضوع با تنظیم مقررات است که تیم هایی  جهت بررسی به مناطق اعزام شد . 

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: بازدید میدانی از بیش از 100 نقطه ایجاد بستر فیبر نوری در شهرستان بن، بیش از 50 نقطه در شهرستان سامان، حدود 100نقطه در شهرستان های اردل و کیار از سوی کارشناسان صورت پذیرفت.

امانی بیان کرد: در بازدید میدانی نصب تجهیزات و FAT بررسی می گردد و در صورتی که مغایرتی وجود داشته باشد موضوع بررسی و رفع می شود.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: مردم استان جهت درخواست سرویس به سامانه ایران FTTX مراجعه می کنند و با توجه به بستر ایجاد شده درخواست سرویس فیبر نوری می دهند لذا بررسی وجود بستر فیبر نوری در نقاط ثبت شده در سامانه اهمیت زیادی دارد .

امانی در مورد پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهرکرد نیز اظهار کرد: بیش از 30کیلومتر حفاری در شهرکرد صورت پذیرفته و پروژه در حال اجرا است.

نظر شما