شناسهٔ خبر: 68166551 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

هشدار حمله هوایی در کی‌یف

آژیر خطر حمله هوایی در پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور به صدا درآمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ بامداد سه شنبه اعلام کرد که  هشدار حمله هوایی در کی یف و چهار منطقه دیگر اوکراین اعلام شده است. آژیر خطر در دنپروپتروفسک، پولتاوا و چرکاسی شروع به کار کرد.

منابع خبری بامداد یکشنبه گذشته گزارش دادند که روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین حمله کرده است و سامانه‌های دفاع هوایی برای مقابله فعال شدند.

بنا بر این گزارش؛ ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف در تلگرام نوشت: واحدهای دفاع هوایی فعال شده و آژیر حمله هوایی به صدا درآمده است.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که دستکم صدای ۲ انفجار را در کی‌یف شنیدند. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که صدای انفجار در شرق و مرکز کی‌یف شنیده شده و نیروی هوایی اوکراین ۲ موشک روس را بر فراز این شهر سرنگون کرد.

اداره نظامی کی‌یف نیز تایید کرد که سامانه‌های دفاع هوایی در کی‌یف فعال شده‌اند. همچنین نیروی هوایی اوکراین گفت که پنج منطقه دیگر در این کشور هدف حملات پهپادی قرار گرفتند

پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای روسی سرعت حملات خود را در دونتسک افزایش داده و یکی از روستاهای منطقه آزاد شد.

وزارت دفاع افزود : یگان های نیروهای روسی روز دوشنبه روستای لیسیچنویه جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند.

پیشتر منابع خبری روسی اعلامکردند که پیشروی روسیه در خاک اوکراین و حملات علیه نظامیان اوکراینی تشدید شده است. اوکراین نیز در مقابل با حملات گسترده پهپادی تلاش می کند تا این خسارات را جبران کند.

 

نظر شما