شناسهٔ خبر: 68160580 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) خبر داد:

برگزاری اردو برای ۸۳۰ دانش‌آموز اهل تسنن/ارائه خدمات درمانی و بهداشتی

تهران - ایرنا - مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) گفت: اردویی از ۱۰ شهر کشور برای ۸۳۰ دانش‌آموز اهل تسنن از ۲۶ تا ۳۱ شهریورماه جاری در اردوگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سردار سید محمد آقامیر درباره اردوی فرهنگی ورزشی دانش آموزان غرب کشور اظهار کرد: بنیاد علوی در ۳۵۰ نقطه کشور جامعه هدف در راستای توانمندسازی و خوداتکایی حوزه دانش آموزان و جوانان دارد.

وی افزود: نگاه ما به اردو برای صرفا اوقات فراغت نیست بلکه نیاز به برنامه ریزی مناسب برای اعتمادسازی، رشد و بالندگی نوجوانان است.

مدیر اردوگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: مطالبه افراد و خواسته‌های جوانان باید به انتخاب آگاهانه و خلاقانه منجر شود که نشاط را برای آنها فراهم کند. برخی از دانش آموزان از مناطق محروم به این اردوگاه‌ها آمده‌اند که حتی استخر را هم پیش از این ندیده بودند.

سردار آقامیر ادامه داد: در این اردو با بهره‌مندی از استادان برجسته به موضوع هوش مصنوعی، فضای رسانه و سواد رسانه‌ای، فرآیند هدایت تحصیلی، معنویت و اخلاق، آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی و رفتارهای فردی و اجتماعی توجه کردیم تا در راستای تحقق منویات رهبری اثربخش باشد.

وی عنوان کرد: برنامه‌های جمعی، فرهنگی و ورزشی می‌تواند به نوجوانان کمک کند، این اردوها می‌تواند ضرورت اردوگاه داری در آموزش و پرورش را نهادینه کند. از هفته آینده اردوی خاص از سه استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه از ۱۰ شهر دانش آموزان در ۸ رشته ورزشی دو میدانی، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، شنا، فوتسال، تیراندازی و پینت بال باهم رقابت می‌کنند تا خاطره خوبی از اردو باهم داشته باشند.

مدیر اردوگاه امام خمینی (ره) یادآور شد: همچنین استعدادیابی موضوع دیگری است که در این اردو صورت می‌گیرد تا دانش آموزان را با پشتوانه مالی تقویت کنیم. به بهترین عکس و خاطره نویسی از این اردو هم جایزه می‌دهیم و همچنین با دانشگاه آزاد و فنی و حرفه‌ای هم صحبت شده که به دانش آموزان گواهی برای حضور در این اردو داده شود.

سردار آقامیر با بیان اینکه اردو می‌تواند امید به زندگی و آینده‌نگری را در میان دانش آموزان افزایش دهد، گفت: این اردوها می‌تواند به جرات صحبت کردن در میان جوانان کمک کند همچنین با نزدیکی به معنویت این برنامه‌ها رنگ و بوی اربعین دارد.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان حاضر در اردو همچنین از نمایشگاه هوا و فضای سپاه پاسداران بازدید خواهند کرد.

نظر شما