شناسهٔ خبر: 68160113 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

۴ میوه که جلوی نابودی مغز را می‌گیرند

میوه منبع عالی فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است و به همین دلایل، متخصصان تغذیه خوردن بین دو تا پنج وعده میوه در روز را توصیه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مصرف میوه‌ها به طور کلی مفید است، اما گنجاندن برخی از آنها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به طور ویژه به تقویت سلامت و عملکرد مغز کمک کند. چهار مورد از شاخص‌ترین میوه‌ها برای این منظور عبارتند از:

۱. سیب

سیب حاوی مقدار زیادی کورستین است که به دسته پلی فنول فلاونوئیدها تعلق دارد. مزیت کلیدی کورستین این است که به محافظت از سلول‌های عروقی مغز در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

۲. موز

موز دارای غلظت بسیار بالایی از تریپتوفان است. تریپتوفان یک اسید آمینه است که توسط بدن برای تولید پروتئین‌های ضروری مختلف استفاده می‌شود. دو مورد از ضروری‌ترین پروتئین‌های تولید شده توسط تریپتوفان، ملاتونین و سروتونین هستند. ملاتونین برای تنظیم چرخه خواب و بیداری روزانه لازم است و سروتونین اشتها، خلق و خو، میل جنسی و آستانه درد را تنظیم می‌کند. سروتونین هم‌چنین می‌تواند ظرفیت حافظه شما را تقویت کند، به همین دلیل است که موز در فهرست میوه‌های مفید برای حافظه قرار دارد.

۳. پرتقال

پرتقال در جلوگیری از زوال عقل مفید است؛ زیرا ویتامین C موجود در آن با آسیب رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به تنظیم دوپامین در مغز کمک می‌کند که بر حافظه، تمرکز، انگیزه و خلق و خو اثر مثبت دارد.

۴. آلبالو

ترکیبات موجود در آلبالو با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز به محافظت در برابر زوال شناختی ناشی از افزایش سن کمک می‌کند.

منبع خبر آنلاین
انتهای پیام/

نظر شما