شناسهٔ خبر: 68158146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فروش ساختمان هیات فوتبال استان اردبیل غیرقانونی است

اردبیل - ایرنا - رئیس هیات فوتبال استان اردبیل گفت: فروش ساختمان هیات فوتبال این استان به بهانه مولدسازی از سوی اداره کل ورزش و جوانان این استان غیرقانونی است.

صاحب‌خبر -

صمد نوتاش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هیات فوتبال یک نهاد مردمی و غیردولتی است و ریالی از بودجه دولتی استفاده نمی کند، افزود: بر همین اساس ساختمان هیات فوتبال استان اردبیل با اعتبارات دولتی ساخته نشده و ۲۰ سال پیش توسط هیات فوتبال ساخته شده و فروش آن به بهانه مولدسازی غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه تمام امکانات فوتبال از جمله ساختمان هیات فوتبال استان اردبیل متعلق به عموم مردم بوده و فروشی نیست، اظهار کرد: از استاندار مردمی و ورزش‌دوست اردبیل و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم ساختمان هیات فوتبال استان از لیست طرح مولدسازی خارج شود.

وی بیان کرد: ساختمان هیات فوتبال استان مامن و محل رفت و آمد فوتبالیست‌ها، مربیان، داروان، پیشکسوتان و تمامی علاقه‌مندان و خاک‌خوردگان فوتبال است و در به در کردن جامعه بزرگ فوتبال استان دور از انصاف و مغایر با روح ورزش است.

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل اضافه کرد: این ساختمان متعلق به جامعه بزرگ فوتبال استان است و تمام امورات ورزش فوتبال، فوتسال و مدارس فوتبال استان با بیش از ۳۰ هزار ورزشکار در این ساختمان انجام می‌شود.

نوتاش با بیان اینکه بیشترین ورزشکار بیمه و سازماندهی شده در استان متعلق به هیات فوتبال است، یادآورشد: این هیات فعال‌ترین و بزرگ‌ترین هیات ورزشی استان است و هر گونه تصمیم غیرمنطقی خسارت جبران‌ناپذیری به ورزش فوتبال وارد کرده و فعالیت‌های فوتبال استان را مختل خواهد کرد.

وی همچنین گفت: وظیفه ذاتی و قانونی بنده و هیات رئیسه فوتبال استان حمایت از فوتبال استان است و نمی‌توان در برابر ظلم آشکار به جامعه بزرگ فوتبال بی‌تفاوت ماند چرا که در سال‌های نه چندان دور علاوه بر جوانان و ورزش‌دوستان، آیندگان در مورد عملکرد مسئولان قضاوت خواهند کرد.

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل با بیان اینکه مولدسازی مختص املاک و ساختمان‌های مازاد و بلااستفاده است، افزود: درست نیست به بهانه مولدسازی یک مکان کاملا فعال و ضروری استان به بخش خصوصی فروخته شود.

وی اظهار کرد: همه به‌ویژه مسئولان و متولیان ورزش باید تلاش کنند برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان از وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادها و دستگاه ها اعتبارات لازم را جذب کنند نه اینکه با ظلم به یک رشته ورزشی پرطرفدار و در به در کردن اهالی فوتبال، بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام را تامین کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و با ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار در رشته های ای مختلف ورزش در این استان سازماندهی شده است.

نظر شما