شناسهٔ خبر: 68156916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع):

مشکل اسکان ۶۵ هزار زائر پیاده برای دهه پایانی صفر حل شده است

مصطفی صارمی‌نیا

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ۶۵ هزار نفر تاکنون برای شرکت در پیاده‌روی دهه پایانی صفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای تمام این زائران پیش‌بینی اسکان صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام زائران پیاده برای تشرف به مشهد در دهه پایانی صفر اظهار کرد: برای زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند و محل اقامتی ندارند، در تامین اسکان مشکل داشتیم. در دو هفته گذشته واحد اسکان ما با سایر سازمان‌های دولتی رایزنی کرده و این مشکل را برطرف کردیم.

وی افزود: ۶۵ هزار نفر از زائرانی که در مشهد اسکان نداشتند، تاکنون برای شرکت در پیاده‌روی دهه پایانی صفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای تمام این زائران پیش‌بینی اسکان صورت گرفته است. همچنین در حوزه خدمات رفاهی و درمانی نیز اقداماتی صورت گرفته تا نیاز این زائران در مشهد برطرف شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم از کمک‌های مردمی نیز استفاده کنیم. از معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی نیز درخواست کمک کرده‌ایم تا بتوانیم فضاهای بیشتری در نظر بگیرم، چرا که هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، درخواست‌ها برای پیاده‌روی دهه پایانی صفر افزایش پیدا می‌کند. زائران زیادی هستند که از پیاده‌روی اربعین جا می‌مانند و می‌خواهند در پیاده‌روی دهه پایانی صفر شرکت کنند.

رضایی گفت: ایستگاه‌های صلواتی ما تقریبا تجهیز شده و محل استقرار خود را قطعی کرده‌اند. ظرفیت‌های بین‌راهی خود را افزایش داده‌ایم تا بتوانیم خدمات خوبی به زائران پیاده ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ۳۰۰ ایستگاه صلواتی تجهیز شده و به این آمار در روزهای پایانی صفر اضافه خواهد شد. به دلیل اینکه جاده قدیم نیشابور به مشهد در روزهای پایانی ماه صفر مسدود می‌شود، به زائران توصیه کرده‌ایم مسیر پیاده‌روی خود را از ملک‌آباد به مشهد انتخاب کنند. در مسیرهایی مانند جاده سرخس و کلات که کمبود ایستگاه صلواتی داریم، در تلاشیم ایستگاه‌های صلواتی این مسیرها را افزایش دهیم. کسانی که اعلام آمادگی برای برپایی ایستگاه صلواتی کرده‌اند را نیز راهنمایی می‌کنیم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) اضافه کرد: همچنین زائرانی که از جاده شمال وارد می‌شوند، توصیه کرده‌ایم از گلبهار پیاده‌روی خود را آغاز کنند.

انتهای پیام

نظر شما