شناسهٔ خبر: 68155459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری:

ایمان و وجدان از بایسته‌های کار خبرنگاران است

ساناز صیدی

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: «ایمان» و «وجدان» دو بایسته کار خبرنگاران است که خوشبختانه این رویکرد را در فعالان این عرصه در استان مشاهده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

سردار علی‌محمد اکبری ۲۲ مردادماه در همایش «مدار امید» ویژه تجلیل از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به‌ویژه شهدای خدمت و شهید اسماعیل هنیه، با اشاره به اینکه روایت‌گری انسان‌های باوجدان باعث ماندگاری معارف اهل بیت(ع) شد، اظهار کرد: اگر مجاهدت و فداکاری حضرت زینب(س) نبود، حماسه کربلا و مکتب عاشورا تا امروز ماندگار نمی‌شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تکرار صحنه‌های جانسوز کربلا در فلسطین و غزه هستیم، ادامه داد: این صحنه‌ها در غزه به دو گونه روایت و مخابره می‌شود، نخست روایت خبرنگاران با وجدان است که در صحنه حضور دارند و روایت درست را مخابره می‌کنند، گروه دوم اما خبرنگارانی هستند که واقعیت‌ها را به‌صورت وارونه روایت می‌کنند.

اکبری با اشاره به کلیپی پربازدید در فضای مجازی از اهالی و آوارگان غزه که در حال خروج از خرابه‌های این منطقه هستند، تصریح کرد: اینها کسانی هستند که هر کدامشان عزیزان خود را در بمباران غزه از دست داده و پدر یا مادر یا فرزندانشان جلوی چشمانشان کشته شده‌اند و این صحنه تداعی‌گر کاروان امام حسین(ع) است که ماندند و به اسارت رفتند.

وی تأکید کرد: اگر رسانه و خبرنگار نبود این صحنه‌ها ماندگار نمی‌شد که در این راستا خبرنگاران باوجدان، تاریخ را به درستی روایت و از تخریب جلوگیری می‌کنند، خبرنگاران باایمان اما یک قدم فراتر گذاشته و حق را می‌شناسند، می‌بینند و می‌گویند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری خطاب به سپاه مبنی بر «حق‌شناسی»، «حق‌بینی» و «حق‌گویی»، تصریح کرد: همین تعابیر برای خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز موضوعیت دارد و باید مورد دقت قرار گیرد که این حرکت خبرنگاران بر مدار حق، مصداق جهاد تبیین است.

انتهای پیام

نظر شما