شناسهٔ خبر: 68148702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار ساری:

نقش رسانه ترویج اصول مردم سالاری و حفظ کرامت انسانی است

امیرحسین طاهریان

فرماندار ساری، دشمنی با رسانه‌ها را دشمنی با حقیقت و آزادی دانست و گفت: ترویج اصول مردم سالاری و حفظ کرامت انسانی نقش اصلی رسانه‌ها است

صاحب‌خبر -

محمدعلی نوبخت، ۲۱ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دشمنی با رسانه و خبرنگاران دشمنی با آزادی و حقیقت است، اظهار کرد: خطبه حضرت زینب(س) نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست؛ باید نقش زنان را در عرصه‌های تصمیم‌گیری بیشتر داشته باشیم.

وی توسعه یافتگی را نیازمند رسانه آزاد دانست و ادامه داد: برای توسعه سیاسی نباید قبیله سیاسی شکل دهیم باید حزب سیاسی شکل گیرد زیرا احزاب سیاسی در همه حوزه‌ها توجه و نگاه جمع گرایی دارند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه برای توسعه و پیشرفت، باید اندیشه‌ها جامعه را هدایت کرد، خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در حساس‌ترین برهه تاریخ اصلاح بهبود و عملکردها است که عنصر زمان و کارآیی دارای اهمیت است.

این مسئول با ابرازعقیده از اینکه در جامعه سنتی برای عامه گذران زندگی اصل است و برای مدیران استمرار حضور در گذر است، گفت: اما در جامعه توسعه یافته در زمینه حفاظت محیط زیست، صنعتی شدن، بهداشت، تکنولوژی، رقابت آزاد سیاسی و غیره اصل است.

نوبخت به نقش رسانه‌ها در جامعه توسعه یافته پرداخت و افزود: نقش رسانه بازگشایی گره‌ها و هدایت اندیشه‌های نو برای ساختن جامعه‌ای آباد است.

وی دشمنی با رسانه‌ها را دشمنی با حقیقت و آزادی دانست و بیان کرد: ترویج اصول مردم سالاری و حفظ کرامت انسانی نقش اصلی رسانه‌ها است.

فرماندار ساری به نظام مسائل شهرستان ساری اشاره کرد و ادامه داد: رفع چالش‌های موجود در پسماند شهرستان ساری نیازمند شجاعت رسانه‌ها است. همچنین بحث ترافیک موضوعی است که خبرنگاران باید از شورای شهر پیگیر شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در ساری داریم که گره اصلی شهر است تصمیم سازی شهرداری و شورای شهر در حل این معضل اثر گذار است.

نوبخت با بیان اینکه فرهنگ عرصه‌ای نیست که چنگال سیاسی در آن فرو برود، گفت: باید بروید ببینید؛ عرصه فرهنگ را افرادی با نگاه فرهنگی برعهده دارند یا نگاه دیگر.

انتهای پیام

نظر شما