شناسهٔ خبر: 68146542 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرونده بازی‌های المپیک با قهرمانی یانکی‌ها به پایان رسید + عکس

تهران- ایرنا- بازی‌های المپیک پاریس در شرایطی به پایان رسید که مدال طلای بسکتبال زنان در آخرین روز کافی بود تا آمریکا در صدر جدول توزیع مدالی قرار گرفته و با کسب عنوان قهرمانی مجموع، پاریس را ترک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، بازی‌های المپیک پاریس به پایان رسید تا همه در انتظار ۲۰۲۸ لس‌آنجلس باشند. بازی‌هایی که با شور و هیجان آغاز شد و با قهرمانی آمریکا در لحظات آخر به پایان رسید.

تیم بسکتبال زنان آمریکا در آخرین روز این بازی‌ها با بُرد خفیف ۶۷ بر ۶۶، از سد میزبان گذشت تا کاروان آمریکا با ۴۰ مدال طلا، ۴۴ نقره و ۴۲ برنز در صدر جدول توزیع مدالی قرار بگیرد. این برد از یک جهت بسیار ارزشمند بود چراکه تا قبل از مدال طلای بسکتبال کاروان چین در صدر بود اما زنان بسکتبال آمریکا قهرمان این دوره را مشخص کردند تا چین با ۴۰ طلا و به دلیل تعداد نقره کمتر در رده دوم قرار بگیرد و ژاپن هم سوم شود.

پرونده بازی‌های المپیک با قهرمانی یانکی‌ها به پایان رسید + عکس

نکته جالب اینکه قاره پهناور آسیا در سه‌ تیم نخست جدول، دو نماینده داشت. بعد از ژاپن، استرالیا به مقام چهارمی المپیک دست یافت و فرانسه میزبان به عنوان پنجمی رسید.

هلند، بریتانیا، کره‌جنوبی، ایتالیا و آلمان نیز رده‌های بعدی را به خود اختصاص دادند و کاروان ورزشی ایران نیز با ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز در رده بیست‌ویکم ایستاد.

نظر شما