شناسهٔ خبر: 68146261 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

با قهرمانی میلی‌متری در بسکتبال زنان

فوری: آمریکا قهرمان المپیک 2024 پاریس!

کاروان ایالات متحده آمریکا موفق شد در آخرین ثانیه المپیک پاریس به صدر جدول صعود کند و بار دیگر عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، همه چیز برای آمریکایی‌ها دراماتیک و جذاب پیش رفت. آنها که نیمه اول فینال بسکتبال زنان را 25-35 به حریف خود واگذار کرده بودند، در بازگشتی تاریخی و فوق‌العاده توانستند در آخرین لحظات پیروزی را از آن خود کنند و همچون بسکتبال مردان در بخش زنان نیز میزبان را مغلوب کرده و مدال طلا را به دست بیاورند.

این پیروزی البته نه فقط یک مدال طلا بلکه قهرمانی المپیک 2024 پاریس را به کاروان ایالات‌ متحده آمریکا هدیه کرد. آنها که با شکست ناباورانه مقابل ایتالیا در فینال والیبال زنان، صدرنشینی را از دست رفته می‌دیدند و فینال کشتی زنان را هم به ژاپن واگذار کرده بودند، با دو طلای لحظه آخری در بسکتبال و دوچرخه‌سواری، موفق شدند بالاتر از چین بایستند و بهترین تیم المپیک لقب بگیرند.

آمریکایی‌ها که در توکیو نیز در روز آخر گوی سبقت را از چین ربودند و قهرمان المپیک لقب گرفتند، این بار در رقابت‌هایی نظیر کشتی آزاد نتوانستند مدال طلا کسب کنند اما با این وجود با درخشش در سایر رشته‌ها، جایگاه خود به عنوان بهترین کشور ورزشی دنیا را تثبیت کردند.

قهرمانی آمریکا برای چهارمین دوره متوالی با 40 مدال طلا، 44 نقره و 42 برنز به دست آمد. این در حالی است که چین نیز 40 مدال طلا کسب کرده بود اما به دلیل تعداد کمتر مدال نقره در جایگاه پایین‌تر ایستاد و یک بار دیگر آمریکا را بالاتر از خود به عنوان قهرمان المپیک نظاره کرد.

2066855

چین که با اتکا به گستره جمعیتی بالا که حدود چهار برابر جمعیت کشور ایالات متحده است، در سال‌های گذشته توانسته عرض اندام کند، در حالی بار دیگر از قهرمانی ناکام ماند که تنها صدرنشینی کاروان چین در سال 2008 و باتوجه به امتیاز میزبانی این کشور رقم خورده است. با این حال آمریکا برای نوزدهمین بار موفق شد عنوان قهرمانی المپیک را کسب کند، آنها که از المپیک 1980 مسکو نیز انصراف دادند، فقط 11 بار از رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام ماندند.

بیشترین تعداد مدال آمریکا در این دوره در رشته دو و میدانی به دست آمد. جایی که آنها 14 مدال طلا به دست آوردند که شاید مهم‌ترینش در دوی صد متر به دست آمد که به صورت میلی‌متری، قهرمانی را به نوا لاینز، دونده سریع آمریکایی داد.

ایالات متحده در این 13 رشته موفق شد مدال طلا کسب کند: دو و میدانی، شنا، دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک، کشتی، شمشیربازی، تیراندازی، بسکتبال، قایقرانی، وزنه‌برداری، فوتبال، گلف و اسکیت‌برد.

بعد از ایالات متحده آمریکا و چین، کشورهای ژاپن، استرالیا، فرانسه، هلند، بریتانیا، کره جنوبی، ایتالیا و آلمان موفق شدند در جایگاه بعدی قرار بگیرند.

کاروان ایران نیز در این مسابقات موفق شد 3 مدال طلا، 6 نقره و 3 برنز کسب کند تا در مجموع رتبه بیست و یکم را به دست بیاورد. ایران پس از چین، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و ازبکستان در رتبه ششم موفق‌ترین کاروان‌های آسیایی قرار گرفت.

نظر شما