شناسهٔ خبر: 68146034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تسهیلات صندوق کارآفرینی برای نوسازی تاکسی‌های کرج

الناز دادمهر

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در استان البرز گفت: ۳۵۰ تاکسی فرسوده شهر کرج با تخصیص اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان نوسازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رضا دبیری روز یکشنبه، ۲۱ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حوزه فعالیت صندوق کارآفرینی امید اجرای طرح‌های خرد، کوچک، متوسط و معیشت محور است و عمدتا شامل طرح‌هایی می‌شود که تعداد شاغلین آنها زیر ٥٠ نفر هستند و مربوط به همه بخش‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه صندوق کارآفرینی امید با توجه به ماهیت صندوق که یک موسسه عمومی غیردولتی است، می‌تواند در همه بخش‌ها فعالیت و طرح‌ها را مورد حمایت قرار دهد، افزود: طرح‌های خرد، کوچک و متوسط که مورد حمایت قرار می‌گیرند، سه ویژگی مهم دارند از جمله اینکه سرانه ایجاد اشتغال آنها پایین است، زود بازده هستند و البته ناپایدارند که برای پایداری آنها، علاوه بر ارزیابی کارآفرین، همسویی بین سیاست‌های بخشی و منطقه‌ای ضروری است، که در این راستا طرح‌ها باید از طریق دستگاه‌های اجرایی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر دفاتر این صندوق در شهرستان‌های کرج، فردیس و ساوجبلاغ مستقر هستند و مشاوره‌های شغلی و اشتغال در کنار پرداخت تسهیلات به کارآفرینان ارائه می‌کند، گفت: یکی از مهم‍ترین اقدامات ما احیای واحدهای راکد اقتصادی استان بوده است که در سال گذشته ۳۱ واحد با اختصاص به موقع منابع مالی دوباره به چرخه فعالیت بازگشت.

دبیری در ادامه با توضیح اینکه سال گذشته با اعطای ۱۸۴ میلیارد تومان در قالب ۵۹۹ پرونده شاهد رشد ۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات به متقاضیان بودیم، افزود: امسال نیز با وجود اینکه هنوز منابع اعتباری ابلاغ نشده است در قالب ۶۳ پرونده بیش از ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به واجدان شرایط پراخت شده است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود اعتبار سال جاری به نیم همت هم برسد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در استان البرز با اشاره به اینکه در مجموع میزان پرداخت تسهیلات این صندوق طی دوره کاری دولت سیزدهم حدود سه هزار و ۳۵۰ هزار میلیارد ریال بوده است درباره  اجرای طرح نهضت احیا نیز گفت: برای تحقق این طرح ۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان البرز اختصاص داده شد که بر این مبنا با مشارکت دستگاه‌های اجرایی پس از شناسایی و بررسی طرح‌های ارائه شده، مبالغ مورد نظر پرداخت شد که بر همین اساس توانستیم رتبه سوم کشوری را در حوزه پرداخت تسهیلات برای اجرای این طرح کسب کنیم که در نتیجه آن ۳۰ طرح اقتصادی در استان احیا شد.

وی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه با شهرداری کرج با محوریت نوسازی ناوگان تاکسیرانی این شهر خبر داد و گفت: براین اساس ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این مهم در نظر گرفته شده که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با اعطای این تسهیلات ۳۵۰ تاکسی نوسازی خواهد شد که تاکنون  ۹۲ تاکسی نوسازی شده است.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه نوسازی ناوگان فردیس هم تفاهم نامه‌ای با سازمان حمل و نقل شهرداری فردیس منعقد شده است که بر اساس آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی این شهر در نظر گرفته شده که بر این اساس ۵۰ تاکسی نوسازی می‌شود و تاکنون ۴۵ فقره تسهیلات به این منظور پرداخت شده است.

دبیری با بیان اینکه مردم این استان در بازپرداخت تسهیلات خود بسیار خوش حسابند، افزود: با حمایت مردم توانستیم  ۳۴۹ پرونده غیر جاری را به ۳۸ فقره تقلیل دهیم.

وی توضیح داد: درحال حاضر شعب صندوق کارآفرینی امید ۶۰ هزار مشتری تعریف شده و ۴۶ هزار سپرده فعال دارد که نسبت به حوزه‌های فعالیت ما عدد چشمگیری است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در استان البرز همچنین از نظارت بر چگونگی فعالیت متقاضیان بعد از دریافت تسهیلات صحبت کرد و گفت: اگر این نظارت‌ها نباشد بیت المال پایمال می شود بنابراین در سال‌های اخیر بحث‌های نظارتی نیز توسعه یافته است به طوری که در سال ۱۴۰۰، ۱۸۳ پرونده نظارت در استان انجام شده اما امسال ۳۲۲ پرونده نظارت انجام شده که پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال به ۱۰۰۰ نظارت برسد.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح روستایی نوفن اشاره کرد و گفت: این طرح به زودی در استان  اجرا می‌شود که بر اساس آن از ورود دانش و فناوری به اقتصاد روستا و تولیدات کشاورزی حمایت ویژه تسهیلاتی می‌کند و در نهایت نه تنها موجب افزایش بهره‌وری محصولات و امنیت غذایی کشور می‌شود بلکه در مهاجرت معکوس به روستاها نیز نقش مهمی دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما