شناسهٔ خبر: 68142633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جانشین فرمانده سپاه استان کرمانشاه:

تزریق آرامش به جامعه مهم‌ترین رسالت خبرنگاران است

جانشین فرمانده سپاه استان کرمانشاه گفت: دشمن همیشه در میدان است، خبرنگار باید کوهی مملو از آرامش برای جامعه باشد؛ دشمن شیطنت می‌کند و خبرنگار باید با روشنگری جامعه را به آرامش برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مسعود قنبری ظهر امروز _یکشنبه بیست و یکم مرداد_ در مراسم تقدیر و تکریم از خانواده شهدای رسانه، فعالان رسانه‌ای به مناسبت روز خبرنگار با همت بسیج رسانه ناحیه سپاه کرمانشاه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امنیت و آرامش امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون و جان‌فشانی شهدا دانست و اظهار کرد: خبرنگاران باید از اتفاقات پیش‌آمده در غزه که به دست ناقضان حقوق بشر در حال اتفاق است، روایتی واقعی داشته باشند.

وی افزود: اینجا وظیفه و رسالت خبرنگار به عنوان فردی که متعهدانه می‌خواهد، واقعیت‌های جامعه را ثبت و ضبط کند، بسیار حائز اهمیت است.

جانشین فرمانده سپاه استان کرمانشاه تبیین و بیان روایت‌ها را از رسالت خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران در میدان مبارزه حوزه کاری خود در یک جنگ نابرابر با دروغ‌پردازی‌های حوزه رسانه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

سردار قنبری اضافه کرد: اگر امروز در حوزه جنگ نرم صدای غرش تانک و هواپیما شنیده نمی‌شود در بستر فرهنگی جامعه اتفاقاتی رقم می‌خورد که بسیار سخت‌تر از جنگ سخت است، خبرنگار باید در این مسیر پرپیچ خم که همانند میدان پر از مین است، پا بگذارد.

وی از اهمیت اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌های سخن گفت و اضافه کرد: استکبار نمی‌خواهد واقعیت‌ها بیان شود این وظیفه یک خبرنگار است که ظلم استکبار به جامعه بشریت را بدون کم‌وکاست منتقل کند.

قلم خبرنگار می‌تواند در جامعه وحدت‌آفرین باشد

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: خبرنگاران همواره در میدان‌های مختلف از حوادث غیرمترقبه گرفته تا موضوعات امنیتی و دفاع مقدس جلوتر از ما حرکت کرده‌اند و از پیشگامان عرصه‌های مختلف هستند.

سردار قنبری اظهار کرد: خبرنگار باید قلم را برای حل مشکلات مردم و برای روشن‌کردن مسیر حرکت مسئولان بردارد، باید قلم خبرنگار در راستای خودباوری و وحدت برای حل مشکلات جامعه پیش رود، چراکه بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری دفاع همچنان باقی است؛ جهاد خبرنگار امروز این است.

وی عنوان کرد: ملت ایران هشت سال تنها در مقابل ۳۲ کشور مقاومت کرد که از تمامیت اراضی خود دفاع کردند و اجازه ندادند دشمن یک‌وجبی از خاک ایران را ببرد، این مهم تنها بااراده بزرگ، همدلی و همکاری و خودباوری رقم خورد.

جانشین فرمانده سپاه استان کرمانشاه اضافه کرد: خبرنگاری که متعهد باشد قلم خود را به مادیات نمی‌فروشد، معامله نمی‌کند آنچه را که باید پیگیری کند، بنا بر وظیفه خود پیگیری می‌کند.

سردار قنبری رسالت مهم خبرنگاران را آگاهی‌بخشی به جوانان عنوان کرد و گفت: امروزه نسل جوان به علت نداشتن سواد رسانه‌ای به‌شدت گرفتار دروغ‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده که باید روشنگری در جامعه صورت گیرد، در بحث فرهنگی به سواد رسانه‌ای برسیم تا جوان فریب‌بازی‌های استکبار را نخورد و بله قربان گوی آن‌ها نشود.

وی با تأکید بر شعار «ما می‌توانیم» افزود: ما می‌توانیم؛ ما به همت همین جوانان ایرانی در بحث تسلیحاتی و موشکی حرف‌ها برای گفتن داریم تا آنجا که اجازه هر نگاهی را به دشمن نمی‌دهیم.

جانشین فرمانده سپاه استان کرمانشاه ادامه داد: دشمن همیشه در میدان است، خبرنگار باید کوهی مملو از آرامش برای جامعه باشد؛ دشمن شیطنت می‌کند، خبرنگار باید با روشنگری جامعه را به آرامش برساند.

سردار قنبری با اشاره به رشد بستر رسانه در دنیا، گفت: امروزه انفجار اطلاعاتی رخ‌داده است، به لحظه دنیا متوجه خبرها می‌شود برای مصون‌سازی جامعه باید اطلاع‌رسانی درست داشت، میدان؛ میدان نبرد خبرنگاران است.

وی به خطرناک بودن، خزنده بودن و پیچیده بودن حوزه فرهنگی اشاره‌ای داشت و افزود: معلومات خبرنگار برای مقابله با جریانات، به‌روز باشد؛ رسانه به‌روز جامعه را در مسیر درست هدایت می‌کند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدان فریدون کریمی و احمد حجتی‌پور تجلیل شد.

نظر شما