به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی در این ارتباط، اظهار داشت: روز گذشته یک فروند کشتی 40 هزار تنی برای بارگیری در بندر شهید باهنر پهلودهی شده است.
وی با اشاره به اینکه این کشتی با 200 متر طول و 23 متر عرض، قرار است حدود 34 هزار تن آهن اسفنجی بارگیری کند، افزود: آبخور خروجی(پس از بارگیری) این شناور 11 متر است و بارگیری آن نیز تقریبا در هشت روز انجام میشود.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، خاطرنشان کرد: مقصد این کشتی کشور چین بوده و به دلیل اهمیت ایمنی در بارگیری آهن اسفنجی، مخازن این کشتی پس از تزریق گاز نیتروژن، تا بندر مقصد پلمب میشود.
محمدحسینی تختی در بخش دیگری از سخنانش به پهلودهی یک فروند کشتی 6000 تنی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این کشتی نیز قرار است 4500 تن سیمان به صورت کیسه بارگیری کند.
وی مقصد این کشتی را کشور تانزانیا عنوان کرد و ادامه داد: بارگیری 1500 تن میلگرد در این کشتی نیز در روزهای آتی انجام میشود.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: آبخور این کشتی نیز پس از بارگیری به 7.5 متر میرسد.
اضافه میشود، «بندر شهید باهنر» از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و جزو بنادر فعال ایران محسوب میشود.
این بندر جزو بنادر مهم صادراتی کشور محسوب میشود که در امور صادرات کالای نفتی و غیرنفتی، حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافری داخلی و بینالمللی جایگاه ویژهای دارد.
موقعیت ممتاز جرافیایی در دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیجفارس، اتصال به راههای بینالمللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و جزایر تفریحی و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.
برخورداری از آبخور 11 متری در زمان جذر کامل، جزو مهمترین ویژگیهای بندر شهید باهنر است که پس از بندر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد.
انتهای پیام/864/
∎