شناسهٔ خبر: 68142496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترکیدگی خط و نوسانات برق تربت‌جام را کم آب کرد

نوسان و قطع برق و بروز اتفاق در خط اصلی تأمین آب تربت‌جام باعث بروز کم‌فشاری و قطعی آب در این شهر شد.

صاحب‌خبر -

چالش تأمین آب شهر تربت‌جام زمانی آغاز شد که چند حلقه چاه منطقه «جام رود» به عنوان تأمین کننده بخشی از آب شرب مشترکان به سبب نوسان برق از مدار خارج و ورودی به مخازن ۲۰ هزار و ۱۵ هزار شهر دچار افت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در همین رابطه در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی این واقعه و پیگیری موضوع، ورودی مخازن که به مصرف رسیده بود به مرحله پایداری رسید.

حسین امامی گرمی هوا را مزید بر علت و افزایش مصرف آب توسط مشترکین دانست و افزود: برای تأمین نیاز شهروندان چاه شماره ۱۷ خرم‌آباد با توان ۳۵ لیتر بر ثانیه نیز ظرف ۱۵ ساعت تجهیز و وارد مدار شد و درحالی‌که حجم مخازن به شدت کاهش یافته و تقریباً به کف رسیده بود به اجبار، مدیریت فشار در دستور کار قرار گرفت تا مشترکین بالا و پایین شهر به یک میزان از آب شرب برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه قطع برق پیش‌بینی نشده باعث کاهش حجم مخازن آب طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ مردادماه جاری شد، اظهار کرد: پنج شنبه شب ۱۸ مرداد اعلام شد با وجود اقدامات انجام شده، دبی ورودی به مخازن کاهش یافته است که پس از بررسی، دلیل اصلی بروز اتفاق در خط ۵۰۰ میلی‌متر «جی آر پی» خرم‌آباد تشخیص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: از آنجا که این خط در عمق ۲ متر و ۱۰ سانتی‌متری زمین قرار داشت، ساعت یک بامداد جمعه تقاضای اعزام بیل مکانیکی زنجیری از مشهد شد که ساعت ۵ صبح به محل اتفاق رسید.

به گفته وی برای رفع این اتفاق جریان آب از خط متوقف و تمام چاه‌ها منطقه از مدار خارج شد تا امکان ترمیم فراهم شود.

امامی زمان شروع عملیات اصلاح خط را ۶ صبح جمعه اعلام کرد که تا ساعت ۱۷ همین روز ادامه داشت و پس ازهواگیری و شستشوی خط، ورود آب به مخازن در ساعت ۲۰ از سر گرفته شد و ساعت ۸ صبح شنبه ۲۰ مردادماه ارتفاع آب در مخازن به ۱.۵ متر رسید و ضمن پایان مدیریت فشار شبکه، شرایط به حالت عادی برگشت.

وی یادآور شد: در جریان رفع اتفاق فرماندار شهرستان سه مرتبه و امام جمعه هم یک مرتبه در محل حاضر شدند و از اقدام آبفا برای رفع تنش آب شرب تقدیر کردند و از مشترکین خواستند با توجه به گرمی هوا و امکان بروز نوسانات برق، مدیریت مصرف را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما