شناسهٔ خبر: 68141648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

17 مجتمع خدماتی رفاهی گردشگری تا پایان امسال در آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این که در محورهای مواصلاتی استان با کمبود مجتمع خدماتی رفاهی مواجه هستیم، گفت: تا پایان امسال 17 مجتمع خدماتی رفاهی گردشگری در استان ایجاد می‌شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این که در محورهای مواصلاتی استان با کمبود مجتمع خدماتی رفاهی مواجه هستیم، گفت: تا پایان امسال 17 مجتمع خدماتی رفاهی گردشگری در استان ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جبارعلی ذاکری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با بیان اینکه نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری هستیم، گفت: وضعیت استان در این حوزه با شرایط مطلوب و ایده‌آل فاصله دارد که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر بتوانیم چالش‌ها و مشکلات را مرتفع کرده و راهکار مناسبی اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: در زیرساخت‌های گردشگری هرچند قدم‌هایی اساسی در داخل شهرها برداشته شده و شاهد افتتاح هتل‌ها، مهمان‌سراها و مجموعه‌های گردشگری در استان بودیم؛ اما باید تلاش بیشتری کنیم تا به نتیجه رضایت‌بخش برسیم.

ذاکری گفت: بزرگ‌ترین معضل استان زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه در ورودی‌های  استان است که 1100 میلیارد تومان اعتبار  جهت بهبود زیرساخت‌ها و روکش آسفالت آزادراه تبریز- زنجان اختصاص‌یافته و 5 پیمانکار مدیریت این پروژه را به عهده گرفته‌اند.

وی افزود: پیگیری‌هایی که در بخش حمل‌ونقل خصوصاً راه‌آهن انجام شده حاکی از محدود بودن اختیارات استان در این حوزه است که امیدواریم با استقرار دولت جدید این مشکلات برطرف شده و ظرفیت ناوگان ریلی دو برابر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه منظمی برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای داریم، گفت: در دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی مطرح شد که مورد موافقت هیئت دولت قرار گرفت؛ اما اقدامات و پیگیری‌ها در این مورد مطلوب نبوده و انتظار داریم شرکت‌های حمل‌ونقل از این مزایا استفاده کنند.

ذاکری ادامه داد: ظرفیت حمل‌ونقل هوایی در استان 40 درصد افزایش یافته و شاهد رضایت نسبی در این حوزه هستیم، اما اکثر مردم به دلیل توان مالی نمی‌توانند از این ناوگان استفاده کنند و لازم است ظرفیت حمل‌ونقل عمومی در حوزه‌های دیگر افزایش یابد.

وی با تاکید بر استمرار بهسازی و آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها توسط شهرداری تبریز و جاده‌های استان توسط نهادهای ذی‌ربط، گفت: کمبود پارکینگ در تبریز معضل اساسی است که امیدواریم با افزایش ظرفیت پارکینگ توسط شهرداری شاهد تسهیل در تردد مردم باشیم.

انتهای پیام

نظر شما