شناسهٔ خبر: 68145251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزادسازی ۱۷۸ هزار مترمربع از اراضی ملی دزفول

دزفول – ایرنا – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: ۱۷۸ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون آزادسازی و رفع تصرف شد.

صاحب‌خبر -

محمد شفیعی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرستان به صورت روزانه اراضی ملی و دولتی زیر پوشش را رصد می‌کنند و درصورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آن خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با قدردانی از پیگیری‌های مقامات قضایی و تلاش مقامات نظامی و انتظامی شهرستان برای بازگشت این اراضی به مالکیت دولت گفت: این اداره در راستای حفاظت از حقوق بیت المال از تمام توان حقوقی خود برای صیانت و حفاظت از اراضی ملی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به آخرین رفع تصرف اراضی ملی در دزفول گفت: هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در بخش شهیون روز گذشته با پیگیری واحد حقوقی و یگان حفاظت منابع طبیعی و همراهی قابل تجلیل دستگاه قضایی و پرسنل پرتلاش فراجا رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش ایرنا، مطابق ماده ۵۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، دادسراها و دادگاه‌ها موظفند پرونده‌های ارسالی ادارات منابع طبیعی را خارج از نوبت رسیدگی کنند که این موضوع در ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی قانون ملی شدن جنگل‌ها و تبصره یک ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی آمده است.

سال گذشته، ۴۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری شده خوزستان در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زارعی و باغ، به وضع سابق بازگشت و با اقدامات پیشگیرانه نیز از تغییر کاربری چهار هزار و ۳۳۳ هکتار از این اراضی جلوگیری شد.

تاکنون ۹۴۷ هزار هکتار از اراضی زراعی خوزستان معادل ۶۴ درصد کل اراضی هدف که مستعد تغییر کاربری بودند، تثبیت مالکیت شد.

نظر شما