شناسهٔ خبر: 68137938 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

ساخت اپلیکیشن بر بستر ابر با فناوری هوش مصنوعی

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان برای نخستین بار در کشور جهت تسهیل استفاده از فناوری ابری از هوش مصنوعی استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مصطفی آقاسی مدیر محصول ابریمنت در این باره گفت: با پیشرفت فناوری نیاز به استفاده از خدمات ابری روز به روز گسترش یافته و در وجوه مختلف فناوری، این خدمات کاربردی فراگیر دارد.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی‌های تکنولوژی و هزینه‌های ناشی از آن، فناوری ابری ارائه خدمات را به صورت ابر بر عهده می‌گیرد که به معنای تجمیع و در دسترس ساختن تکنولوژی‌های زیرساختی است.

مدیر محصول ابریمنت ادامه داد: با وجود گستره فراگیر استفاده از خدمات ابری در تکنولوژی‌های جدید، استفاده از این فناوری در نوع خود دارای پیچیدگی‌های فراوانی است که نیازمند ساده‌سازی است و در اینجا هوش مصنوعی به کمک کاربران آمده و کاربرانی که تخصصی در این زمینه ندارند اما نیاز به استفاده از آن دارند با طرح نیازمندی‌های خود از طریق هوش مصنوعی خدمات ابری را به راحت‌ترین شکل ممکن دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی واسطی میان کاربران و محصول ابری است، گفت: با استفاده از هوش مصنوعی کاربران مطابق با نیاز خود خدمات لازم در حوزه زیرساخت ابری را به ساده‌ترین شکل ممکن دریافت می‌کنند.

به گفته وی استفاده از قدرت هوش مصنوعی در راستای تسهیل در استفاده از خدمات ابری برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان ابریمنت به کار گرفته شده‌ است و این یک نوآوری جدید در کشور محسوب می‌شود.

آقاسی همچنین در خصوص مزیت‌های استفاده از این تکنولوژی خاطرنشان کرد: در مجموع مزیت این فناوری، سهولت استفاده از خدمات ابری و کاهش پیچیدگی‌های استفاده از فناوری‌های ابری است.

وی با اشاره به نیاز گسترده بازار فناوری امروز به خدمات ابری عنوان کرد: با وجود مستندات راهنمای کاربر استفاده از خدمات ابری و نیز متخصصانی که این خدمات را راه اندازی می‌کنند باز هم پیچیدگی این فناوری کار را برای کاربران سخت می‌کند و از سویی برای پاسخگویی به نیاز کاربران در استفاده از این خدمات نیاز است یک متخصص همواره پاسخگوی موارد مطروحه باشد که در دسترس بودن آن نیز همیشگی نیست و در اینجا استفاده از هوش مصنوعی سبب به وجود آمدن یک پشتیبان و راهنمای همیشگی برای کاربران شده است.
وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه‌های ابری دشواری‌های خاص خود را دارد و حتی با وجود متخصص زمان‌بَر و پیچیده است و هوش مصنوعی علاوه بر راه‌اندازی سامانه، اجرای فرامین را نیز بسیار ساده کرده است.

این فعال دانش‌بنیان گفت: هوش مصنوعی در این فناوری با نیازسنجی نیاز صاحبان کسب‌وکارها به خدمات ابری، پیشنهادات لازم را ارائه می‌دهد و این پیشنهاد به گونه‌ای است که قابل پیاده‌سازی و تحویل دادن در فضای پلتفرم ابریمنت است.

به گفته وی این فناوری کاربرد گسترده‌ای در کسب‌وکارهای مختلف با توجه به وسعت فناوری اطلاعات دارد اما حوزه فناوری اطلاعات بیشتر از حوزه‌های دیگر به این خدمات نیاز دارند.

نظر شما