شناسهٔ خبر: 68136532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۸۰۰۰ نفر در سوئیس برای دیدن شاهرخ خان آمدند

جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۴ با اهدای جایزه پلنگ دستاورد شغلی از شاهرخ خان نماد بالیوود تجلیل کرد و با سخنرانی پذیرش وی گرم‌تر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، شاهرخ خان، نماد بالیوود، شب پیش در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم لوکارنو یک جایزه دیگر به کارنامه درخشانش افزود.

این سوپراستار که برای شوخ‌طبعی و بازی‌های سینمایی‌اش شهرت دارد، هنگام دریافت جایزه با یک سخنرانی این ۲ ویژگی خود را عیان کرد و خطاب به جمعیت ۸۰۰۰ نفری که در میدان مشهور شهر لوکارنو جمع بودند، با اشاره به ژست دست‌های گشوده‌اش که معروف است، گفت: از همه شما به خاطر استقبال از من با بازوهای گشوده - حتی گشوده‌تر از روی صفحه نمایش- تشکر می‌کنم.

این بازیگر که طرفدارانش از او با عنوان کینگ خان یاد می‌کنند، در ادامه به تمجید از مکان جشنواره پرداخت و گفت: این شهر بسیار زیبا، بسیار فرهنگی، بسیار هنری و بسیار داغ، لوکارنو است و با اشاره به گرمای هوا که ۳۵ درجه و کاملاً مرطوب بود افزود: اینجا بودن درست مثل در خانه بودن در هند است.

وی در ادامه افزود: واقعاً معتقدم سینما عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه هنری عصر ماست و من این افتخار را داشتم که سال‌ها در این کار باشم و از این سفر درس‌ها آموختم.

این بازیگر با تاکید بر جهانی بودن هنر و فیلمسازی افزود: هنر بیش از هر چیز تایید زندگی است. از مرزهای ساخته شده توسط انسان فراتر می‌رود و به رهایی می‌رسد. لازم نیست سیاسی باشد، نیازی به بحث و جدل نیست. نیازی به موعظه نیست. نیازی به روشنفکری ندارد. نیازی به اخلاقی سازی نیست. هنر و سینما فقط باید آنچه را در دل دارد بگوید تا حقیقت خودش را گفته باشد و این از نظر من بزرگترین خلاقیت است.

شاهرخ خان همچنین درباره ارتباط ذاتی بین خلاقیت و احساسات صحبت کرد و گفت: هیچ خلاقیتی بدون عشق وجود ندارد. این زبان فراتر از همه زبان‌هاست و همه در سراسر جهان آن را درک می‌کنند.

وی به نقش‌های متنوع خود در طول ۳۵ سال فعالیتش در صنعت فیلم هم پرداخت و گفت: من شرور بودم، قهرمان بودم، ابرقهرمان، صفر، طرفدار طرد شده و یک عاشق بسیار بسیار مقاوم ...

۸۰۰۰ نفر در سوئیس برای دیدن شاهرخ خان آمدند

وی با تلاش برای بیان کردن نام جایزه خود به زبان ایتالیایی بار دیگر به شخصیت شوخ خود بازگشت و گفت: این جایزه برای تلاشی است که همه عمرم کرده‌ام، نمی‌توانم آن را تلفظ کنم، اما معنی‌اش تواضع و مهربانی و نیکی است.

در حالی که جشنواره لوکارنو امسال یکی از پوسترهای خود را به شاهرخ خان اختصاص داد، تجلیل از این بازیگر در جشنواره لوکارنو به معنی تعهد این جشنواره در تجلیل از سینمای مردمی در کنار تولیدات هنری است و جیانو نازارو مدیر جشنواره درباره اهدای جایزه به شاهرخ خان گفت: او رویاها و امیدهای بسیاری از مردم را از طریق اخلاق کاری فوق‌العاده و نظم خود شکل داده است.

در پایان مراسم و در حالی که جمعیت این بازیگر را تشویق می‌کردند، وی باز هم سعی کرد تا نام جایزه را بگوید و گفت: نمی‌شد نام کوتاه‌تری داشته باشد؟ مثل آریویدریچی (خداحافظ) ...

جشنواره لوکارنو که از چهارشنبه ۷ آگوست (۱۷ مرداد) کارش را شروع کرده به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

۸۰۰۰ نفر در سوئیس برای دیدن شاهرخ خان آمدند

نظر شما