شناسهٔ خبر: 68145360 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبرداد:

نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران ارومیه راه‌اندازی خواهد شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی،علیرضا نوروزی مدیرکل استان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی، اظهار کرد: به لطف خداوند منان، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان با پیگیری و انجام هماهنگی ها و رایزنی های لازم، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تلاش گردید تا زمینه های قانونی برای اخذ موافقت اصولی تاسیس هنرستان هنرهای زیبای دختران ارومیه فراهم شود و اکنون خوشحالم که به اطلاع عموم مردم هنردوست استان اعلام نمایم که مجوز تاسیس این هنرستان صادر گردیده است، که متعاقب آن، تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان تنظیم و نهایتا به امضا طرفین رسید.
تنها هنرستان هنرهای زیبا در استان در ارومیه فقط برای پسران در رشته های سینما، انیمیشن و موسیقی و تا چند سال پیش در زمینه هنرهای نمایشی فعال بود که براساس مطالبه و درخواست های  عمومی، برای نخستین بار مرکز استان دارای هنرستان هنرهای زیبا برای دختران شده است.
امید واثق دارد با توجه به سوابق تاریخی، باستانی، مذهبی و البته فرهنگ مدار و هنرپرور شهر ارومیه که در سطح کشور در حوزه های مختلف مطرح است و با ملحوظ داشتن شرایط موجود و ظرفیت، توانمندی های بسیار بالای فرهنگی و هنری، با هدف  کشف استعدادهای هنری و تلاش های مجدانه برای تربیت نسل هنری این هنرستان از اول مهر بازگشایی خواهد شد.
به همین خاطر، در راه اندازی هنرستان هنرهای زیبای دختران ارومیه برای آموزش صحیح هنر با دعوت از هنر آموزان با تجربه  و تحصیل کرده، تلاش می کنیم با شناسایی و به کارگیری افراد کارآمد در امر پرورش استعداد های جوان، در کنار دیگر هنرستان های کشور، نسلی نو از این استان در عرصه های هنر معرفی کنیم. قدر مسلم انتظار می رود در جهت سیاست های فرهنگی و توسعه عدالت آموزشی، تحولی در حوزه فراگیری دانشی هنر در ارومیه شاهد باشیم که افق های پیش روی هنر استان را روشن تر خواهد ساخت.
در حال حاضر، برای برگزاری چهار رشته تقاضا داده شده و اما برنامه ریزی شده که برای سال نخست این هنرستان دو رشته موسیقی و انیمیشن فعال سازی شود و ان شاالله تلاش خواهیم کرد، از ابتدای مهر ماه ، کلاس ها در ساختمانی مستقل که مجموعه ای آموزشی وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد است، برگزار گردد. برابر هماهنگی های انجام شده با اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه، شرایط دقیق و مکان ثبت نام به خانواده ها و هنرجویان علاقه مند از طرق مختلف و پیش بینی شده به زودی اعلام خواهد شد.
در خاتمه بر خود فرض مسلم می دانم بدین وسیله از مساعی استاندار محترم آذربایجان غربی، اداره کل محترم آموزش و پرورش استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، همکارانم در معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اداره کل مدیریت برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت متبوع در ارتباط با تمهید زمینه های قانونی تاسیس هنرستان هنرهای زیبای دختران ارومیه از هیچ تلاشی دریغ نکردند،صمیمانه قدردانی کنم.

نظر شما