شناسهٔ خبر: 68131258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

تغییر استراتژی دموکرات‌ها چگونه ترامپ را از صفحه اول روزنامه‌ها حذف کرد؟

رئیس‌جمهور سابق عادت ندارد که برای قرار گرفتن در مرکز توجه، به‌ویژه در این برهه از مبارزات انتخاباتی، تلاش خاصی انجام دهد. تیم جو بایدن از این که ترامپ در مرکز خبر‌ها باشد خوشحال بود، با این باور که تمرکز رقابت هر چه بیشتر روی رئیس‌جمهور سابق باشد، برای رئیس‌جمهور فعلی بهتر است

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  روز پنجشنبه، دونالد ترامپ وارد اتاقی در مار-ئه-لاگو، عمارتش در فلوریدا، شد که خبرنگاران برای یک نشست خبری در آن جمع شده بودند. به نظر نمی‌رسید که او خیلی خوشحال باشد.

او در حالی در این نشست صحبت می‌کرد که در روزهای گذشته کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، و تیم والز، یار انتخاباتی او، بر پوشش رسانه‌ها تسلط کامل داشتند. آنها میلیون‌ها دلار برای کارزار انتخاباتی‌شان جمع‌آوری کردند و محبوبیت‌شان در نظرسنجی‌ها افزایش یافت. این رویداد رسانه‌ای ترامپ بیش از آن که حرف تازه‌ای داشته باشد، تلاشی بود برای جلب توجه دوباره و پس گرفتن پوشش رسانه‌ای.

کمی قبل از آن که ترامپ پشت تریبون بیاید، یکی از مشاورانش برای من پیامکی فرستاد که به شکلی طنزآمیز می‌گفت دونالد ترامپ «هیچ‌وقت خسته‌کننده نمی‌شود!!» (علامت تعجب‌ها از او بود).

در این نشست ترامپ اعلام کرد که با شرکت در یک مناظره تلویزیونی با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، در روز ۱۰ سپتامبر موافقت کرده است. شبکه خبری ای‌بی‌سی، میزبان این مناظره، تایید کرد که خانم هریس با شرکت در آن موافقت کرده است. ترامپ همچنین گفت که دوست دارد دو مناظره دیگر هم داشته باشد. هنوز خبری درباره پذیرش احتمالی مناظره‌های بیشتر از طرف تیم هریس اعلام نشده است.

در طول این نشست خبری یک ساعته، ترامپ به ده‌ها سوال پاسخ داد و از خانم هریس به دلیل آن که از زمان اعلام نامزدی دموکرات‌‌ها، برای پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران در مقابل آنها حاضر نشده، انتقاد کرد.

بخش عمده‌ای از این کنفرانس خبری با تمرکز بر موضوعات قدیمی و محبوب ترامپ سپری شد، گویی که او به دنبال بازگشت به موفقیت تجمع‌های انتخاباتی‌اش بود. او درباره ارقام نظرسنجی‌ها، رسانه‌های بی‌انصاف، وضعیت وخیم کشور و طبق معمول، جمعیت حاضر در تجمع‌های انتخاباتی صحبت کرد (حتی تعداد هوادارانش در تجمع‌های خود را با جمعیتی که در سخنرانی‌های مارتین لوتر کینگ جونیور، رهبر جنبش حقوق مدنی، حضور داشتند، مقایسه کرد).

 

یکی از راه‌های همیشگی ترامپ برای جلب توجه، اظهارنظرهای جنجالی است. در این نشست خبری هم او همین کار را انجام داد. او هشدار داد که آمریکا در آستانه یک جنگ جهانی قرار دارد و گفت یهودیان آمریکایی که از کامالا هریس حمایت می‌کنند باید «عقلشان را معاینه کنند.»

کمبود توجه، ترامپ را در موقعیتی غیرعادی قرار داده است.

رئیس‌جمهور سابق عادت ندارد که برای قرار گرفتن در مرکز توجه، به‌ویژه در این برهه از مبارزات انتخاباتی، تلاش خاصی انجام دهد. تیم جو بایدن از این که ترامپ در مرکز خبرها باشد خوشحال بود، با این باور که تمرکز رقابت هر چه بیشتر روی رئیس‌جمهور سابق باشد، برای رئیس‌جمهور فعلی بهتر است. تیم بایدن می‌خواست ترامپ در کانون توجه باشد.

اما تحولات اساسی در کارزار دموکرات‌ها، بسیار پرماجرا و خبرساز بوده و ترامپ را از صفحات اول روزنامه‌ها بیرون رانده است. بخش زیادی از پوشش رسانه‌ای درباره اعلام غیرمنتظره هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها مثبت بوده و همین باعث شده نامزد جمهوری‌خواهان در وضعیت دشوارتری قرار بگیرد. در واقع استراتژی دموکرات‌ها تغییر کرده است.

در حال حاضر، دموکرات‌ها از توجه رسانه‌ای لذت می‌برند. خانم هریس می‌خواهد این رقابت درباره او باشد و با توجه به تمام ماجراهای سیاسی دموکرات‌ها، رسانه‌ها هم خوشحالند که این خواسته او را برآورده کنند.

دلیل برگزاری نشست خبری مار-ئه-لاگو، که در واقع خبر چندانی هم در آن مطرح نشد، همین بود.

ترامپ ممکن است با پیروی از توصیه مارک لوتر، استراتژیست جمهوری‌خواه که ارتباطات رسانه‌ای او را در مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ اداره می‌کرد، نتیجه بهتری بگیرد. آقای لوتر در پیامکی که به من فرستاد، گفت راهی که رئیس‌جمهور سابق باید برای جلب توجه دوباره در پیش بگیرد، این است که تمرکز خود را حفظ کند: «باید بر انتقاد از سیاست‌های هریس و والز تمرکز کند. او با سیاست‌هایش و نتایج آن پیروز می‌شود.»

واقعیت این است که او در این کنفرانس خبری تا حدی به این مسئله توجه داشت. دونالد ترامپ بارها خانم هریس را «افراطی» و «لیبرال» توصیف کرد. او همچنین از سوابق خود در اقتصاد و مهاجرت تعریف کرد. اما این پیام‌ها در میان حرف‌هایش درباره بزرگی تجمع‌های انتخاباتی و شکایت از چگونگی گزارش رسانه‌ها درباره آن گم شد. او حتی این موضوع را مطرح کرد که ممکن است در کارزار انتخاباتی کامالا هریس اتفاقی مغایر قانون اساسی رخ داده باشد.

نشست خبری تمام شد و چند دقیقه بعد از خروج آقای ترامپ از صحنه، دوربین‌های شبکه‌های کابلی از فلوریدا به میشیگان تغییر جهت دادند، جایی که خانم هریس و آقای والز در حال برگزاری جلسه‌ای با نمایندگان اتحادیه‌های کارگری بودند. باز هم نوبت دموکرات‌ها بود تا پوشش رسانه‌ای را از آن خود کنند.

منبع: بی بی سی

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما