شناسهٔ خبر: 68131144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

با حضور شهردار تهران رسما آغاز شد؛

سوگواره آئینی هنری «تکیه ملت» در ورزشگاه شهید شیرودی

سوگواره آئینی هنری «تکیه ملت» با حضور شهردار تهران در ورزشگاه شهید شیرودی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، امروز -شنبه مورخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳- و همزمان با یکصد و سی ششمین پویش امید و افتخار، سوگواره آئینی هنری «تکیه ملت» با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رییس شورای شهر و توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ورزشگاه شهید شیرودی رسما آغاز شد.

این رویداد آئینی در شب‌های ماه صفر میزبان گروه‌های هنری برای عزاداری سید و سالار شهیدان است.

در این سوگواره هنری نوجوانان دختر و پسر به میزبانی محسن عراقی به رقابت هنری و آئینی در ۱۲ رشته می‌پردازند. پخش زنده در رادیو اربعین و شبکه تلویزیونی تهران، برپایی نمایشگاه و مواکب پذیرایی نیز از مواردی است که در حاشیه سوگواره تکیه ملت انجام می‌شود.

تکیه ملت تا تاریخ ۲۶ مردادماه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در ورزشگاه شهید شیرودی برپاست. علاوه بر برگزاری رویدادهای آیینی در این تکیه هر شب کنسرت نمایش مذهبی نیز با همت ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و با حضور هنرمندانی چون سالار عقیلی برگزار می‌شود.

در مرحله مقدماتی این رویداد که در سطح مناطق برگزار شد، بالغ بر ۵۰ هزار نفر به رقابت پرداختند که در نهایت از هر منطقه ۳۶ نفر منتخب به مرحله نهایی رسیدند.

مهدی چمران، ریاست شورای شهر تهران در این مراسم مطرح کرد: شهر تهران و کشور ایران شهر و کشور فضیلت ها و توانمندی هاست. این ظرفیت ها و توانمندی ها را باید تربیت کرد و به بهترین وجه به مرحله ظهور رساند و از تمام آن‌ها استفاده کرد. شهردار یکی از استعدادها بوده که از ۱۴ سالگی رشد کرد و امروز یکی از تکیه‌گاه‌های شهر ما و کشور ماست.

وی افزود: کودکان و نوجوانانی که هنر و استعداد خود را در این رویداد نشان دادند؛ قطعا در آینده، آینده‌ساز خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما