شناسهٔ خبر: 68129794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ویژه برنامه‌های اربعین حسینی به همت کانون های مساجد استان اردبیل اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ویژه برنامه های اربعین حسینی با مشارکت فعالان کانون های مساجد در استان اردبیل و کشور عراق در قالب موکب اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مصطفی آمون، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های اربعین حسینی با مشارکت فعالان کانون‌های مساجد در استان اردبیل و کشور عراق در قالب موکب و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

وی افزود: موکب‌های مختلف در مسیر راهپیمایی پیاده روی اربعین، کربلای معلی و نجف اشرف به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برپا می‌شود و از زائران حسینی در مرز و کشور عراق پذیرایی خواهند کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اظهار داشت: در روز و شب اربعین نیز به همت کانون‌های فرهنگی هنری ویژه برنامه قرآنی «چهل مسجد چهل محفل قرآنی» با حضور اساتید قرآنی در مساجد مختلف شهرهای استان اردبیل برگزار خواهد شد.

آمون خاطر نشان کرد: حضور فعال در ویژه برنامه جاماندگان پیاده روی اربعین در مسیر راهپیمایی و برپایی موکب در امامزاده سید صدرالدین (ع) و اجرای برنامه‌های فرهنگی، سرود و تئاتر از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با اربعین حسینی در اردبیل برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: سومین دوره پویش بزرگ «کربلای خانوادگی، خانواده کربلایی» در ۴ بخش با شعار «رویش کربلا در متن زندگی» برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند با محوریت کودکان و کربلا، تربیت کربلایی، بخشش و فداکاری کربلایی، مناجات کربلایی، صبر کربلایی، خانواده در کربلا، غیرت کربلایی، عزت کربلایی، دشمن شناسی، ولایت مداری، عهد کربلایی، وقت شناسی، سبک زندگی کربلایی در این پویش ثبت نام کنند.

آمون ادامه داد: شرکت کنندگان در این پویش می‌توانند آثار خود را به شکل عکس، فیلم یا فایل صوتی به شماره ۰۹۰۱۸۸۹۷۱۰۳ در بستر شبکه‌های اجتماعی «ایتا»، «روبیکا» و «بله» به شکل فایل و با کیفیت مناسب تا ۱۴ شهریور ماه ارسال کنند و زمان اعلام نتایج نیز ۱۲ ربیع الاول (۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳) همزمان با آغاز هفته وحدت خواهد بود که به ۱۵ خانواده برگزیده، هر کدام مبلغ ۱۰ میلیون ریال جوایز اهدا خواهد شد.

وی تاکید کرد: برگزاری‌های دسته‌های عزاداری در محلات و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی اربعین حسینی به همت کانون‌های مساجد نیز از دیگر برنامه‌ها به همین مناسبت خواهد بود.

نظر شما