شناسهٔ خبر: 68128781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: اجرای طرح‌های شاخص از سوی شهرداری‌ها پیش‌نیاز توسعه استان است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با بیان این‌که شهرداری‌ها نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های استان دارند، گفت: اجرای طرح‌های شاخص و مهم از جمله اولویت‌هایی است که از سوی شهرداران استان باید مورد توجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری امروز -شنبه- در همایش شهرداران مازندران در بابلسر اظهار کرد: بهره‌مندی از دانش روز و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از اولویت‌هایی است که شهرداران مازندران باید برای توسعه شهری مد نظر داشته باشند.

وی با بیان این که شهرداری‌های مازندران برای مدیریت بحران مانند سیل باید سرمایه‌گذاری و آمادگی بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: در هر حادثه طبیعی مازندران مدیران شهری عنوان می‌کنند که غافلگیر شدند. این روند بارها تکرار شده و همچنان ادامه دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: شهرداری‌های مازندران در توسعه زیرساخت‌های استان باید کمک کار باشند. در شان مازندران با این همه قابلیت نیست که کمبود آب و برق داشته باشد.

وی افزود: یکی از طرح‌های بزرگی که زمینه توسعه استان را فراهم می‌کند راه اندازی قطار شهری است که در مازندران مورد غفلت قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: کشور ما در زمینه بهره‌مندی از ظرفیت قطار شهری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شود، اما مازندران از این زیرساخت محروم ماند.

استاندار: اجرای طرح‌های شاخص از سوی شهرداری‌ها پیش‌نیاز توسعه استان است

وی گفت: یکی از چالش‌های پیش روی شهرداری‌های مازندران نبود طرح‌های مهم و اثربخش شهری است. متخصصان و کارشناسان ممتازی در مازندران و استان‌های همجوار حضور دارند که باید از دانش آن‌ها در این زمینه بهره‌مند شد.

این مقام مسوول بر لزوم توجه ویژه به پیشگیری از تخلفات مالی در مدیریت شهری نیز تاکید کرد و افزود: شهرداران مازندران حراست در امور مالی را از وظایف جدی خود بدانند و در این بخش از نیروهای با اخلاق و امانت‌دار استفاده کنند.

نظر شما