شناسهٔ خبر: 68127462 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در امتداد طرح تناوبی تئاتر کانون؛

نمایش «اولین بازی» در حوزه هنری اجرا می‌شود

نمایش زنده‌عروسکی «اولین بازی» به نویسندگی امیر ‌مشهدی‌عباس و کارگردانی میثم ‌یوسفی همزمان با ماه صفر در حوزه هنری اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نمایش زنده‌عروسکی «اولین بازی» به نویسندگی امیر ‌مشهدی‌عباس و کارگردانی میثم ‌یوسفی همزمان با ماه صفر در حوزه هنری اجرا می‌شود. 

 این نمایش نخستین بار در سال ۱۳۹۱ تولید و در سال ۱۴۰۲ بازتولید و در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری اجرا شد.

بازی‌دهندگان عروسک و صداپیشگان این نمایش عاطفه بحرالعلوم‌طباطبایی، علی بیک‌محمدی، سهیلا ‌جوادی، شراره ‌یوسفی، علی افشاری، بهروز مهرعلیان، مهدی رحمتی و دانیال ‌کمانکش هستند و آریا انصاری‌شاد بازیگر نوجوان نمایش «اولین بازی» است.

نمایش «اولین بازی» در حوزه هنری اجرا می‌شود

عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: سجاد عباسی، دستیاران کارگردان: دانیال ‌کمانکش، طراح عروسک و سازنده عروسک: مژده ذکریاپور و علیرضا حسین‌پور، ساخت دکور: علیرضا حسین‌پور، طراح عروسک و سازنده عروسک بخش سایه: شراره ‌یوسفی، منشی صحنه: کوثر خوارزمی، آهنگ‌ساز: محمد فرشته‌نژاد، شاعر: آزاده ‌فرهنگیان، طراح نور: صمد خانی و طراح صحنه: سینا ‌ییلاق‌بیگی.

این نمایش روایت گروه تعزیه‌خوانی است که به خاطر نیامدن یکی از بازیگران اصلی نمی‌توانند تعزیه دو طفلان مسلم را در خانه رضا، نوجوان قصه اجرا کنند. به همین دلیل وسایل تعزیه را نزد رضا و مادرش به امانت می‌گذارند تا بازیگر اصلی را پیدا کنند. رضا در خلوت و تنهایی خود کلاه خود را بر سر می‌گذارد، شمشیر و سپر را در دست می‌گیرد و به تقلید از تعزیه‌خوانان بازی می‌کند. ناگهان اشیاء و وسایل تعزیه جان می‌گیرند و وقایع روز عاشورا را از نگاه و زبان خودشان برای رضا روایت می‌کنند.

نمایش «اولین بازی» تا روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تماشاخانه مهر واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه، حوزه هنری انقلاب اسلامی بر روی صحنه است.

این نمایش از تولیدات مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در امتداد طرح اجرای تناوبی تئاتر بازتولید شده است و هم اکنون در حوزه هنری اجرا می‌شود.

نمایش «اولین بازی» در حوزه هنری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما