شناسهٔ خبر: 68126694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرنگاران، سفیران آگاهی‌بخشیِ جامعه

سمنان - ایرنا - مجموعه سپاه قائم(عج) و بسیج سمنان با هدف ارج نهادن به تلاش‌های بی‌شاعبه خبرنگاران، به عنوان سربازان خط مقدم جنگ نرم در عرصه‌های آگاهی‌بخشی، تحقق جهاد تبیین، فسادستیزی و مطالبه‌گری، محفل دورهمی با حضور این قشر موثر برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفدهم مرداد ۱۳۷۷ محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به همراه شماری از دیپلمات‌های مستقر در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف افغانستان، مظلومانه به دست طالبان به شهادت رسید و این روز به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شد و مجموعه سپاه و بسیج برای گرامیداشت روز خبرنگار میزبان اصحاب رسانه در سالن همایش شهید بسطامی شد.

خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسوولان

استاندار سمنان در آیین تجلیل از فعالان عرصه رسانه در سالن شهید بسطامی سپاه قائم(عج)سمنان با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند، گفت: عملکرد خبرنگاران این استان در راستای ارتقای نشاط اجتماعی و تقویت وحدت ستودنی است.

خبرنگاران، سفیران آگاهی‌بخشیِ جامعه

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و همراهانش از جمله شهید حیدریان از استان سمنان، افزود: هفت‌هزار کاربر استان در فضای مجازی به عنوان مطالبه‌گر فعالیت دارند، اما خبرنگار نیستند، چرا که خبرنگاران بصیرت و آگاهی دارند.

وی با تاکید بر رعایت اصول سرعت، صحت و دقت در انعکاس خبر، بیان کرد: انتظار می‌رود اهالی رسانه در انتشار خبرها این سه مولفه مهم را مدنظر قرار دهند.

استاندار سمنان با اشاره به گفته دکتر پزشکیان رییس جمهور در حمایت از خبرنگاران، افزود: خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی آزاد هستند و در این استان کمترین مشکل در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات، بحران کم‌آبی و جمعیت در سمنان، بیان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها در پیگیری و رفع این سه چالش همراهی کنند.

استاندار سمنان با اشاره به همراهی بخش‌های مختلف از جمله نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رفع مشکل کم‌آبی، گفت: رفع کم‌آبی با تکمیل طرح سد فینسک دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان در بهار ۱۴۰۴، اظهار کرد: اصحاب رسانه پوشش ابعاد مختلف این رویداد را مدنظر قرار دهند.

خبرنگاران، سفیران آگاهی‌بخشیِ جامعه

استاندار سمنان با گرامیداشت یاد سه شهید شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران شهید سردار سلیمانی، آیت الله سیدابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان و اقدام سخیف دشمنان در شهات اسماعیل هنیه، افزود: اقدام مذبوحانه دشمنان بی‌پاسخ نخواهد بود.

خبرنگاران سفیران آگاهی بخشی به جامعه

فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان نیز در این آیین گفت: خبرنگاران حقیقت طلب با انعکاس حقیقت طلایه‌داران آگاهی و اطلاع‌رسانی هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار منصور افزود: هفدهم مرداد یادآور مجاهدت خالصانه خبرنگاران حقیقت طلبی است که با هدف روایت حقیقت، طلایه دار سرزمین آگاهی هستند.

وی با اشاره به ۱۶۶ شهید غزه در راه انعکاس خبر و در مسیر شکستن هیمنه دروغ‌سازان استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی، بیان کرد: نقش رسانه در جامعه حیاتی، عمیق و قدرت تصاویر و کلمات خبرنگاران والاتر از موشک است.

سردار شوقانی با اشاره به نقش رسانه ها در تقویت اعتماد سیاسی، بیان کرد: نقش رسانه در این حوزه در پهنه ایران اسلامی و استان سمنان موثر است.

وی بازنمایی فرهنگ و هویت ملی و آگاهی‌بخشی در حوزه‌های مختلف، گسترش وحدت ملی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه بهداشت و سلامت، فعالیت در عرصه نشاط اجتماعی، تقویت مولفه هویت ملی، تقویت ارتباط بین مردم و حاکمیت را از رسالت خبرنگاران دانست و نقش آفرینی در این حوزه را ضروری عنوان کرد.

فرمانده سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه تولید علم و آگاهی‌بخشی از دیگر عرصه‌های نقش‌آفرینی خبرنگاران است.

مروری بر ویژگی‌های خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم(عج) استان سمنان از خبرنگاران به عنوان راویان یاد کرد و افزود: امانت‌داری، رعایت انصاف و صداقت در انتشار خبر، و پرهیز از شایعه‌پراکنی از ویژگی‌های خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی پرهیز از بزرگنمایی مشکلات، انتشار خبر از منبع موثق و پرهیز از خبرسازی، انقلابی بودن و توجه به تحقق جهاد تبیین، خلاقیت، مسوولیت‌پذیری، پایبندی به اخلاق و فروتنی را از دیگر ویژگی‌های خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ۲ عنوان کتاب و پوستر هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان سمنان در هشت محور ملی و سه محور استانی، در آیین تجلیل از فعالان عرصه رسانه در سالن شهید بسطامی سپاه قائم(عج)سمنان رونمایی و از فرزندان دختر شهدای مدافع حرم استان شهید محمد قنبریان و محمدحسین حمزه تقدیر شد.

نظر شما