شناسهٔ خبر: 68124442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پس از ۱۰۰ ساعت کار شبانه‌روزی صورت گرفت

بازگشت نیروگاه خارگ به مدار تولید

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: پس از ساعت‌ها کار شبانه‌روزی و در شرایط دشوار آب و هوایی نیروگاه خارگ به مدارتولید بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای، فرشاد فرامرزی اظهار کرد: اوایل مرداد، نیروگاه خارگ که با تمام توان در مدار بود، به دلیل بروز ایراد فنی از مدار خارج شد و تأمین برق جزیره خارگ با محدودیت مواجه شد.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت منطقه، با گرمای ۴۷ درجه و رطوبت بیش از ۹۰ درصد، همکاران ما در صنعت برق فارس بدون فوت وقت تعمیرات واحدها را آغاز کردند، افزود: با تلاش شبانه‌روزی مهندسان این شرکت، پس از قریب به ۱۰۰ ساعت کار بی‌وقفه این نیروگاه مجدد به مدار بازگشت.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس تصریح کرد: نیروگاه خارگ به دلیل شرایط تحریم به لحاظ تأمین تجهیزات و قطعات تابع شرایط خاصی بوده و بهره‌برداری ممتد از نیروگاه با حداکثر توان تولیدی در شرایط سخت و طاقت‌فرسا آب‌وهوایی جزیره خارگ احتمال بروز حوادث فنی برای واحدهای نیروگاهی را افزایش می‌دهد.

فرامرزی خاطرنشان کرد: از یک سو دمای بالای هوا و از سوی دیگر شدت رطوبت قطعاً موجب بروز حوادث یا آسیب‌هایی برای تجهیزات و نیروگاه‌ها خواهد شد، اتفاقی که اگر به موقع و با سرعت عمل و تلاش مضاعف به آن رسیدگی نشود، چه بسا آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به شبکه سراسری برق وارد خواهد کرد که در این میان تخصص و سرعت عمل تیم‌های فنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع بدون فوت وقت تیم کارشناسی و مدیران فنی در جزیره حضور پیدا کردند و با دستور مدیرعامل جهت پیگیری ویژه موضوع محمد حبیب‌آگهی، قائم مقام شرکت برق منطقه‌ای فارس به نمایندگی از مدیرعامل، به منظور انجام هماهنگی‌های میدانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به جزیره اعزام شد.

تلاش شبانه‌روزی متخصصان حوزه برق در بازگشت نیروگاه خارگ به مدار تولید

محمد حبیب‌آگهی، معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در این خصوص اظهار کرد: در یک اقدام جهادی و تلاش بی‌وقفه شبانه‌روزی به یاری همه تیم‌های عملیاتی و متخصصین و مشاوران در جزیره خارگ روند تعمیرات آغاز شد و سرانجام ساعت چهار بامداد پنجمین روز عملیات، تلاش همکاران به ثمر نشست و واحد تولید نیروگاه آغاز به کار کرد.

وی اظهار کرد: در همین راستا با شرکت‌های مدیریت تولید برق فارس، برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، یزد و برخی دیگر از نقاط کشور تماس حاصل شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نهایت تعامل و همکاری انجام شد، این در حالی است که این هم‌دلی و همکاری بدون هیچ قید و شرطی در صنعت برق همواره وجود داشته و موجب موفقیت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با اشاره به اینکه علاوه بر نیروهای فنی، تخصصی و مهندسانی که در این سه شبانه‌روز از شیراز به خارگ اعزام شده بودند، مدیران محلی و مربوطه نیز تمام تجهیزات فنی و لجستیکی خود را پای کار آوردند، ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی دقیق و فشرده مشکل نیروگاه حل شد و تجربه بی‌نظیر نهایت تعامل و همراهی و همدلی بین همه دستگاه‌های اجرایی رقم خورد.

حبیب‌آگهی تاکید کرد: در حال حاضر همکاران صنعت برق فارس با استقرار در محل نیروگاه، همچنان در حال اتخاذ تمهیداتی هستند تا شبکه برق جزیره خارگ پایدار باقی بماند.

به گزارش ایمنا، در این روزهای گرم سال که کشور شاهد رکوردزنی گرما در چند سال اخیر است، در برخی نقاط کشور از جمله مناطق جنوبی حفاظت و پایدار نگه داشتن منابع و تجهیزات انرژی و نیروگاه‌ها، امری ضروری و بسیار دشوار است و دشوارتر از آن نفس کشیدن در گرمای روزهایی است که مرداد به ماه خرماپزان جنوبی‌ها معروف است و حالا متخصصان فنی و کارشناسان صنعت برق باید در چنین شرایطی که جدا شدن از کولرهای گازی امری غیرممکن به نظر می‌رسد و شدت رطوبت قطعاً موجب بروز حوادث یا آسیب‌هایی برای تجهیزات و نیروگاه‌ها خواهد شد، در همتی شبانه‌روزی شبکه برق کشور را از یک اتفاق بزرگ نجات دهند.

نظر شما