شناسهٔ خبر: 68121221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمای ۷۰۰ ساختمان در کلانشهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت

اصفهان-ایرنا- مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: نمای ۷۰۰ ساختمان در حال احداث در کلانشهر اصفهان از ابتدای سال‌جاری تاکنون از نظر مطابقت با ضوابط مصوب شهری مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

محمد جواد نیکبخت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ساختمان ها به‌طور تصادفی انتخاب شدند و در صورت عدم تطابق نمای آنها با ضوابط شهری، در کارگروه سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر نمای ساختمان‌ها پس از بررسی در کارگروه مذکور مورد تایید قرار نگرفت، مجددا باید برای آن طرح، ارائه و استعلام شود، ادامه داد: تعداد تخلف شناسایی شده در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون بسیار کم بوده است.

نیکبخت با اشاره به تدوین آیین‌نامه مرتبط با نمای ساختمان، تصریح کرد: منظر شهری اصفهان تاریخی است و نمی‌توان ساختمانی را احداث کرد که با بناهای همجوار خود هماهنگی نداشته باشد.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ایجاد هماهنگی لازم بین اداره‌های شهرسازی مناطق با معاونت شهرسازی و معماری در نحوه کنترل و تصویب طرح‌های مرتبط با نمای ساختمان و اجرای آن نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

نیکبخت ادامه داد: مهندسان ناظر، معماری ساختمان‌های شهر را کنترل می کنند و گزارش‌های مربوط به تخلفات نمای ساختمان تهیه می‌شود که هماهنگی لازم با سازمان نظام مهندسی ساختمان به‌منظور ارتقای سطح کیفی کنترل‌ ناظران معماری در این زمینه ضروری است.

وی گفت: ایجاد بستر فرهنگی مناسب به‌منظور طراحی و اجرای نمای مطلوب شهر اصفهان یکی از اقداماتی است که در بخش نظارت بر ضوابط ساختمانی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون سیما و منظر شهری، بیش از ۷۰ درصد قالب نمای ساختمان‌ها در شهر اصفهان باید از آجر و سایر آن از سنگ یا مصالح ترکیبی باشد زیرا اصفهان شهری صاحب سبک بوده و ساختمان‌های قبلی مبتنی با آجر است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

نظر شما