شناسهٔ خبر: 68119484 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تهیه‌کننده «تمساح خونی»: هنوز تصمیمی برای ساخت قسمت دوم نگرفتم

تهیه‌کننده فیلم «تمساح خونی» به توقف نمایش فیلم به دلیل قانون «۱۴ هفته نمایش» و ضرر مالی آن با این مصوبه اشاره کرد و گفت: هنوز تصمیمی برای ساخت قسمت دوم این فیلم نگرفته‌ام.

صاحب‌خبر -

جواد عزتی بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران با اولین تجربه کارگردانی خود در فیلم «تمساح خونی» خوش درخشید و این اثر به یکی از پرمخاطب‌ترین آثار چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر تبدیل شد. «تمساح خونی» داستان دو دوست به نام‌های هومن و پیمان است که به دلیل مشکلات مالی، دست به قمار می‌زنند.

این فیلم در جشنواره سال گذشته توانست جایزه بهترین کارگردانی اول را از آن خود کند و در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین کارگردانی نیز نامزد دریافت جایزه شد. «تمساح خونی» در قالب اکران نوروز ۱۴۰۳ روی پرده رفت و با استقبال چشمگیر مخاطبان در گیشه مواجه شد. با این وجود بعد از سپری شدن ۱۴ هفته از اکران، مشمول قانون جدید اکران قرار گرفت و بسیاری از سالن‌هایش را از دست داد. اتفاقی که با انتقاد جدی تهیه‌کننده اثر مواجه شد.

تمساح خونی در هفته چهاردهم هم پرمخاطب بود

کامران حجازی بیان کرد: «تمساح خونی» اولین فیلمی است که شامل قانون جدید شورای صنفی و آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۳ شد. این فیلم حتی در هفته چهاردهم اکران که طبق این قانون زمان نمایش به اتمام رسید هم پرمخاطب بود، اما با محدودیت در نوبت‌های اکران مواجه شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی تمساح خونی ادامه داد: با قانون اکران ۱۴ هفته، فیلمی که خوب می‌فروخت، از پرده پایین آمد، حالا اگر با تغییر سیاست‌ها در دولت چهاردهم، این قانون برداشته شود، چه کسی یا کدام نهاد به این ضرری را که به فیلم تمساح خونی تحمیل شد، پاسخ می‌دهد؟

حجازی در پاسخ به این پرسش که با توجه به موفقیت «تمساح خونی»، آیا تصمیمی برای ساخت سری دوم این پروژه دارید، گفت: فعلا تصمیمی برای ساخت «تمساح خونی۲» نگرفته‌ایم.

نخستین ساخته جواد عزتی که از شانزدهم اسفند به روی پرده رفته، ۱۶۷ میلیارد تومان فروش داشته است.

نظر شما