شناسهٔ خبر: 6811486 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

لزوم افزایش انگیزه معلمان و به‌روز رسانی شایستگی‌های معلمی

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ افزایش انگیزه معلمان و لزوم به‌روز رسانی مهارت و شایستگی معلمی دو موضوع اصلی در حوزه منابع انسانی است که امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه مورد عنایت دولت، مجلس و بزرگان کشور قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در آخرین روز از سی و دومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در برج میلاد در حال برگزاری است، در سخنانی خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دبیر تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: جمع حاضر 750 نفر از رؤسا و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور هستند و لایه اجرایی مدیریت در آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ما در این سه روز توفیقی پیدا کردیم که در قالب کارگروه‌ها، موضوعات مختلف را بررسی کنیم و در جلسات عمومی، اولویت‌های کاری از جمله سند تحول آموزش و پرورش و نقشه راه آن، رتبه‌بندی معلمان، پیش نیازهای بازگشایی مدارس در مهر 94 را با دوستان به بحث و گفت‌وگو بگذاریم.

فانی با اشاره به گسترش آموزش و پرورش در کشور افزود: آموزش و پرورش در اقصی‌نقاط کشور در 105 هزار مدرسه و با تلاش قریب به یک میلیون فرهنگی، رسالت بزرگ فرهنگ‌سازی و تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تلاش‌های معلمان در سطح کشور مثال‌زدنی است و این نیروی انسانی عظیم، امروز با چالش‌هایی مواجه است؛ ناکافی بودن انگیزه معلمان و  لزوم به‌روز رسانی مهارت و شایستگی معلمی دو موضوع اصلی در حوزه منابع انسانی است که امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه مورد عنایت دولت، مجلس و بزرگان کشور قرار گیرد.

وی خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: شما اولین مسئولی بودید که در کشور اعلام کردید که هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است که این نشانه ژرف‌نگری جنابعالی نسبت به نظام تعلیم و تربیت و فرزندان کشور است.

فانی خاطرنشان کرد: سال گذشته که افتخار حضور شما را پیدا کردیم، در صحبت‌های خود اعلام کردید که لازم است اندیشه‌ورزی در دانش‌آموزان تقویت شود که گسترش پژوهش و پژوهشسراها و ترویج فرهنگ گفت‌وگو و کتابخوانی از برنامه‌هایی است که در راستای تحقق نظرات شما مورد توجه وزارت آموزش و پرورش بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما