شناسهٔ خبر: 6811377 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

چالش های معلمان باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: چالش های معلمان از جمله ناکافی بودن انگیزه و نیاز به مهارت و شایستگی باید در برنامه ریزی ششم توسعه مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در سومین روز از سی و دومین اجلاس روسای مناطق کشور که در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: به تیم هسته ای در مذاکرات تبریک می گویم و انشاءالله مزیتهای این تفاهم نامه را مردم ما و دنیا خواهند دید.

 

وی خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: تعداد 750 نفر روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور در این اجلاس حضور دارند و لایحه اجرایی مدیریت را در آموزش و پرورش تشکیل می دهند.

 

فانی تصریح کرد: در این سه روز توفیق پیدا کرده ایم در قالب کارگروه های تخصصی نظرات همکاران را در موضوعات مختلف آموزش و پرورش داشته باشیم و در جلسات عمومی سند تحول آموزش و پرورش و نقشه راه این سند، رتبه بندی معلمان و زمینه سازی و آماده سازی برای بازگشایی مدارس در مهر 94 را به بحث و گفتگو بگذاریم.

 

فانی اظهار کرد: آموزش و پرورش در 105 هزار مدرسه با تلاش یک میلیون فرهنگی رسالت بزرگ فرهنگسازی و تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد و تلاش های معلمان و همکاران عزیز ما در سطح کشور مثال زدنی است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگیان امروز با چالش هایی مواجه هستند، بیان کرد: ناکافی بودن انگیزه معلمان و نیاز به مهارت و شایستگی و چالش های روبروی معلمان است.

 

وی ادامه داد: در طول برنامه ششم توسعه مورد عنایت دولت، مجلس و بزرگان کشور بیش از پیش باید قرار گیرد.

 

وی با اشاره به توسعه پژوهش و پژوهش سراهای دانش آموزی اظهار کرد: ترویج فرهنگ گفتگو، کتابخوانی از برنامه ها و سیاستگذاری هایی است که در راستای تحقق بیانات آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد توجه قرار گرفته است.

 

پایان پیام/

 

 

نظر شما