شناسهٔ خبر: 68112070 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

کدام مواد غذایی برای درمان کبد چرب مفید است؟

مصرف اسفناج، بادام، آووکادو، چای سبز و سیر با بیماری کبد چرب مقابله می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (طبنا)بیماری کبد چرب به دلیل عوامل مختلف مانند سبک زندگی ناسالم، پیروی از رژیم غذایی نامناسب، نداشتن فعالیت بدنی و بعضی از بیماری‌ها مانند دیابت به میزان زیادی شیوع پیدا کرده است، پیروی از رژیم غذایی سالم سرشار از فیبر، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند، در ادامه به معرفی و بررسی چند ماده غذایی مفید در این زمینه می‌پردازیم:

اسفناج

سبزیجات با برگ سبز، به ویژه اسفناج، می‌تواند به معکوس کردن روند بیماری کبد چرب کمک کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد از آنجایی که اسفناج سرشار از نیترات و پلی‌فنول‌ها است، به مبارزه با بیماری کبد چرب می‌پردازد؛ به نظر می‌رسد که با پختن اسفناج خواص آنتی‌اکسیدانی آن کاهش پیدا کند، بنابراین بهتر است به صورت خام مصرف شود.

بادام

بادام یک میان وعده سالم است که به بهبود سلامت کبد کمک می‌کند، نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این نوع آجیل سرشار از ویتامین E است که با بیماری کبد چرب مقابله می‌کند.

آووکادو

آووکادو نیز دیگر ماده غذایی است که با بیماری کبد چرب مقابله می‌کند، محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که آووکادو میزان چربی خون را کاهش می‌دهد و آسیب کبدی ناشی از بیماری کبد چرب را نیز کمتر می‌کند.

چای سبز

تأثیر مثبت چای سبز بر سلامت کبد شناخته شده است، این نوشیدنی سالم می‌تواند احتمال بروز همه بیماری‌های کبدی را کاهش دهد، البته لازم است به منظور پیشگیری از بروز نارسایی حاد کبدی از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

سیر

سیر به دلیل ماده معدنی سلنیوم موجود در آن می‌تواند کبد را سم‌زدایی کند، نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف سیر احتمال بروز مشکلات ناشی از بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد.

نظر شما