شناسهٔ خبر: 68110145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

۸ زندانی در بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از زندان مرکزی بندرعباس آزاد شدند

زمینه آزادی ۸ نفر از زندانیان در بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان و قضات از زندان مرکزی بندرعباس فراهم شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه جمعی از قضات در زندان مرکزی بندرعباس حضور یافتند و در راستای اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان به بررسی و بازنگری پرونده مددجویان پرداختند.

در این بازدید که مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان نیز حضور داشت، در دیدار چهره به چهره مسئولین قضایی با زندانیان، پرونده ۴۰ نفر از آن‌ها بررسی و دستورات لازم صادر شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: با توجه به برنامه مدون دستگاه قضایی برای بازدید قضات از زندان‌ها با اولویت بازنگری در پرونده زندانیانی که بیش از ۱۰ سال است که در زندان به سر می‌برند، مسئولان و قضات شعب دادگاه و دادسرا در اقصی نقاط استان در روز‌های تعطیل با حضور در زندان‌ها و ندامتگاه‌ها ضمن بازنگری در پرونده مددجویان زمینه آزادی زندانیان قدیمی که بیش از ۱۰ سال است در حبس به سر می‌برند را فراهم می‌کنند.  

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در بازدید امروز و در نتیجه بازنگری مجدد پرونده مددجویان از طریق اخذ رضایت شکات، استفاده از ارفاقات قانونی و پیگیری‌های مسئولان قضایی، زمینه آزادی ۸ نفر از زندانیان قدیمی فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان قدیمی رویکرد اصلاحی و تربیتی دارد و از آنجا که امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، این ارفاقات قانونی شامل سارقین سابقه‌دار، سارقین مسلح، قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه و کسانی که به هر نحو امنیت مردم را سلب می‌کنند نمی‌شود و بر این اساس، پرونده زندانیان با دقت بررسی شده است تا پس از احراز شرایط قانونی، شخصی بی‌جهت در زندان نماند.

وی همچنین بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان و قضات در تمامی زندان‌های استان اجرا خواهد شد و پس از بررسی دقیق و خارج از نوبت پرونده‌ها و شنیدن اظهارات هر یک از مددجویان به ویژه افرادی که بیش از ۱۰ است که زندانی هستند، در صورتی که این افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاقات قانونی باشند یا امکان اخذ رضایت از شکات آن‌ها وجود داشته باشد، وفق مقررات در خصوص آن‌ها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

انتهای پیام /

نظر شما