شناسهٔ خبر: 68109377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت بیرجند:

شناخت وظایف انسان در مقابل دشمنان پیام اربعین است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: یکی از پیام‌های پیاده‌روی اربعین کسب علم و آگاهی و شناخت وظایف انسان در مقابل دشمنان کنونی بشر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) افزود: ایام بسیار پر رمز و راز، شور، حزن و حماسه اربعین در پیش رو است و امروز جهان بشریت این حماسه بزرگ را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه پرچمداران این حماسه بزرگ ارادتمندان به اولیای الهی و اهل بیت (ع) هستند اظهار کرد: همچنین حماسه آفرینان اربعین همه مردم جهان هستند.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: وجود امام حسین (ع) برای نجات بشریت از جهل، سرگردانی و گمراهی بود، به رغم پیشرفت‌های خیره کننده ولو جزئی علوم مختلف اما بشر هنوز در جهل به ولی خدا بسر می برد.

وی شناخت وظایف ما در عصر کنونی را از دیگر پیام‌های اربعین دانست و افزود: به برکت شناخت امام راحل، سکاندار و پرچمدار انقلاب اسلامی، نگاه منتظرانه مبتنی بر اسلام ناب رقم خورد و انقلاب به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: امروز هم سکاندار عصر حضرت امام خامنه‌ای(حفظه) این پرچم بسیار نورانی و درخشنده را در سطح دنیا گسترش داده و علمداری می‌کند، ملت هوشیار، انقلابی و پا در رکاب نیز تا حد خوبی پای این انقلاب هستند اما باید نشان دهیم اهل بصیرت و تیزبینی هستیم.

حجت‌الاسلام رحیم آبادی یادآور شد: اگر این شناخت و بصیرت نسبت به امام و ولی ما بوجود نیاید هیچ فرقی با زمان امام حسین(ع) نمی‌کند، مردم کوفه اولین نمره منفی و لعن و نفرین را به خود خریدند امروز هم این چنین است اگر نصرتی وجود دارد آن نصرت حضرت مهدی (عج) است و اگر کوتاهی هست باید توجه کنیم تا شناخت داشته باشیم.

وی بیان کرد: آیا زائران اربعین همانطور که دشمنان ۱۴۰۰ سال پیش را شناختند دشمنان امروز جامعه را می‌شناسند؟ آیا زائر، دشمنانی که دوست دارند سر بر تن هیچ زائری نباشد یا ذره‌ای عفت و برکت در سفره بشر نباشد را می‌شناسد؟

حجت‌الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه دشمن امروز بشر، صهیونیست بین الملل یا یهود سابق است اظهار کرد: این دشمن از همه جنبه‌ها برتر است آیا این دشمن عنود را امروز می‌شناسیم و جریانات آنها را می‌دانیم، آیا حواسمان هست رفتارهای ما ناخواسته و نادانسته دیکته شده از اتاق‌های فرمان آنها نباشد؟ باید اعتراف تلخ کنیم که نمی‌شناسیم.

وی افزود: دشمن را ضعیف ندانیم چون امروز به جنگ جدی ما آمده‌اند و تا امروز ناکام مانده‌اند، کودتاهای مختلف، انواع و اقسام جنگ‌ها و جنایت‌ها انجام داده‌اند همچنین کودتاهایی در جنگ نرم، جنگ فرهنگی، محاصره‌های اقتصادی، جنگ‌های اتمی، میکروبی، فکری و رسانه‌ای انجام می‌دهند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: امروز عمرسعدها و شمرهای زمان با این لباس و ابزارها با ما می‌جنگند و هیچ رسالتی برای خود نمی بینند که ولی امر ما را ترور و به شهادت برسانند، لذا ابتدا فاصله می‌اندازند و جهل، بدبینی، فساد و فحشا را گسترش می‌دهند.

وی با بیان اینکه در آستانه تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم هستیم تاکید کرد: رییس جمهور امروز رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارد و طبیعتاً باید در معرفی وزرا و انتصاب مسئولان دقت زیادی شود تا این بار بزرگ امانت وصول به حاکمیت مطلق الهی و رفع تمام گره‌ها از بشر ادامه یابد.

حجت‌الاسلام رحیم آبادی افزود: روزهای بسیار سرنوشت سازی است همه باید دعا کنیم، رییس جمهور هم باید توجه ویژه داشته باشد تا جریان نفاق و دورویی سراغ وی نیاید، چون پیامبر (ص) هم در خطر جریان نفاق بود.

وی ادامه داد: امروز عده‌ای احساس می‌کنند جولانگاهی پیدا کرده‌اند لذا رئیس جمهور باید با دقت و درایت علوی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری دولتی خدمتگزار، وزاریی توانمند و به دور از هرگونه تعصب ناروا به مجلس معرفی کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه سردار جبهه مقاومت گفت: شهادت وی حرکت مذبوحانه‌ای بود که جمهوری اسلامی بر اساس ضوابط بین المللی پیش خواهد رفت و انقلاب اسلامی و الهی ما حق انتقام بسیار سخت پشیمان کننده را مسلم و قطعی و در وقت مناسب انجام خواهد داد.

نظر شما