شناسهٔ خبر: 68106665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح آمارگیری نیروی کار کهگیلیویه و بویراحمد از ۲۰ مرداد آغاز می شود

یاسوج - ایرنا - طرح آمارگیری از نیروی کار فصل تابستان ۱۴۰۳ کهگیلویه وبویراحمد همزمان با کل کشور از ۲۰ مرداد به مدت ۲۵روز در سطح این استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان برنامه و بوجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: در این طرح یکهزارو ۵۹۶ خانوار به صورت تصادفی و با استفاده از روش های علمی، اطلاعات خام مورد نیاز جهت استخراج نتایج مورد نظر را گردآوری و تدوین می کنند.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد جهانگیر شاهینی بیان کرد: پس از انجام مرحله گردآوری اطلاعات در طول ۱۴ روز کارشناسان استانی به مدت ۱۲روز برای بررسی نهایی و تایید یا اصلاح اطلاعات گردآوری شده فرصت دارند.

شاهینی اظهار کرد: طرح سرشمری نیروی کار با توجه به اهمیت بالای اجرای دقیق و به موقع قابل تمدید از سوی مرکز آمار ایران نیست.

بیشتر بخوانید:

نرخ بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد کاهش یافت

آخرین وضعیت بیکاری و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد به عدد ۹.۱ درصد رسید

وی تعیین نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری در سطح استان به تفکیک جنسیت و نیز تفکیک شهری و روستایی را از مهمترین نتایج اجرای این طرح اعلام کرد.

شاهینی بر اطلاع رسانی دقیق و به موقع با هدف ارتقای سطح آمادگی پاسخگویان و در نتیجه گردآوری اطلاعات دقیق و قابل استناد تاکید کرد.

نرخ بیکاری

نرخ بیکاری به درصد جمعیت فعالی که شغل ندارند و به دنبال کار هستند، گفته می‌شود. نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲ برابر با ۷.۷ درصد بوده است که نسبت به تابستان ۱۴۰۱ (۸.۷ درصد)، کاهش یافته است. این کاهش نشان می‌دهد که در یک سال اخیر، میزان بیکاری در این استان کمتر شده است.

نسبت اشتغال

نسبت اشتغال به درصد جمعیت فعالی گفته می‌شود که شغل دارند. نسبت اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲ برابر با ۳۰ درصد بوده است که نسبت به تابستان ۱۴۰۱ (۳۱ درصد) افزایش یافته است. این کاهش نشان می‌دهد که در یک سال اخیر، میزان اشتغال در این استان کاهش یافته است.

نرخ مشارکت اقتصادی

نرخ مشارکت اقتصادی به درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر گفته می‌شود که در نیروی کار قرار دارند. نرخ مشارکت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲ برابر با ۳۲.۵ درصد بوده است که نسبت به تابستان ۱۴۰۱ (۳۴ درصد)، کاهش یافته است. این کاهش نشان می‌دهد که در یک سال اخیر، میزان مشارکت اقتصادی در این استان کاهش یافته است.

جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت ۷۱۳ هزار نفری در مقایسه با سایر استان‌های کشور در سطح متوسطی قرار دارد. این استان از نظر نسبت اشتغال در سطح پایین‌تری نسبت به سایر استان‌های کشور قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که در این استان، فرصت‌های شغلی کمتری برای جمعیت فعال وجود دارد. از نظر نرخ مشارکت اقتصادی، استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح متوسطی قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که در این استان، جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نسبت به سایر استان‌ها، تمایل بیشتری به مشارکت در نیروی کار دارند.

نظر شما