شناسهٔ خبر: 68096483 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

معیارهای انتخاب وکیل

صاحب‌خبر -
در یک مقطع زمانی، بسیاری از افراد در موقعیتی قرار می گیرند که به خدمات یک وکیل با تجربه نیاز دارند. خواه رسیدگی به یک معامله املاک و مستغلات باشد، خواه راه اندازی یک کسب و کار یا رسیدگی به یک موضوع حقوق خانواده، موقعیت های زیادی وجود دارد که تجربه و تخصص یک وکیل خبره ضروری است.
برای دریافت مشاوره می توانید با دفتر غلام حسین خلیفه بهترین وکیل در شیراز تماس بگیرید.

هنگام انتخاب یک وکیل باید چه معیارهایی در نظر بگیرید؟
چنانچه به دنبال یک وکیل هستید که به شما کمک کند تا با یک موضوع حقوقی که در زندگی شما مشکلاتی را ایجاد کرده است، برخورد کنید، احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که چگونه می توانید به یک وکیل اعتماد کنید که بتواند نیازهای حقوقی خاص شما را برآورد نماید.
اولین قدم در فرآیند انتخاب وکیل مناسب، مرحله تحقیق است. در حالت ایده ‌آل، می‌ خواهید با نام چندین وکیل فرآیند انتخاب را آغاز کنید، و مانند دریافت سایر خدمات، مراجعات شخصی اغلب بهترین مکان برای شروع هستند. با درخواست از دوستان، همسایه ها و همکاران تجاری، تهیه لیست خود را آغاز کنید.
کانون های وکلا نیز منابع خوبی برای یافتن وکلایی هستند که در زمینه ای که شما نیاز به کمک دارید، فعالیت می کنند. همچنین منابع آنلاین می ‌توانند منبع خوب دیگری باشند. بسیاری از این منابع دارای مزیت افزوده ارائه نظرات موکلان هستند، بنابراین می‌ توانید مشاهده کنید که افراد دیگر، چگونه به تعاملات خود با یک وکیل خاص امتیاز داده‌‌اند.

چگونه تشخیص دهید که وکیل شما فردی شایسته است؟
هنگامی که لیستی از وکلای بالقوه را تهیه کردید، می توانید فرآیند ارزیابی را آغاز کنید. اغلب وکلا یک مشاوره اولیه رایگان ارائه می دهند، و به عنوان یک موکل آگاه، باید از آنها نهایت استفاده را ببرید.
با یک لیست مکتوب از سوالات آماده باشید و در طول مشاوره یادداشت برداری کنید تا بتوانید در گام بعدی وکلای لیست خود را با یکدیگر مقایسه کنید. سوالات مهمی که در مشاوره اولیه مطرح می شود شامل موارد زیر است:

زمینه های تخصص
بدیهی است که می خواهید مطمئن شوید که وکیلی که استخدام می کنید در زمینه حقوقی که در آن به کمک نیاز دارید، تجربه دارد. به طور معمول، حوزه ‌های عملی بسیاری در زمینه حقوقی وجود دارد، و اغلب وکلا تمایل دارند پرونده‌ ها را در حوزه ‌های عملی خاص رسیدگی کنند.
هزینه های بالقوه مشاوره حقوقی می تواند بسیار پرهزینه باشد، بنابراین مهم است که بدانید وکیلتان چقدر از شما هزینه دریافت خواهد کرد. در طول مشاوره اولیه، یک وکیل باید بتواند بر اساس حقایق پرونده شما تخمینی را به شما ارائه دهد.
برخی از وکلا به تنهایی کار می کنند، در حالی که برخی دیگر، وکلایی را در تیم خود دارند یا بخشی از کارهای حقوقی را به دیگر وکلا برون سپاری می کنند. بنابراین باید مطمئن شوید که می‌ دانید چه کسی پرونده شما را مدیریت می ‌کند، زیرا این عامل می‌ تواند هم بر کیفیت خدماتی که دریافت می‌ کنید و هم بر هزینه آن تأثیر بگذارد.

یک وکیل چگونه با موکلان خود ارتباط برقرار می کند؟
در صورتی که مایلید بدانید چگونه باید با وکیل خود در تماس باشید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر وکیل به احتمال زیاد چندین پرونده را در یک زمان رسیدگی می کند، پرونده شما برای شما در اولویت است و باید مطمئن شوید وکیلی که استخدام می کنید این موضوع را تشخیص داده و به موقع با شما ارتباط برقرار می کند.
در نهایت، از خود بپرسید که آیا با وکیلی که انتخاب کرده اید احساس راحتی می کنید یا خیر؟ آیا از پرسیدن سؤالات از او و مطرح کردن مسائل مربوط به خود احساس راحتی می کنید؟

جمع بندی
همانطور که اشاره کردیم گام نخست تحقیق در مورد وکیلی است که مایلید کارهای حقوقی خود را به او بسپارید. بنابراین معیار انتخاب وکیل شما در گام اول تخصص و تجربه او در مورد مشکل حقوقی شماست. 

نظر شما