شناسهٔ خبر: 68090909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

نامه‌ی صریح روابط عمومی دفتر روحانی خطاب به رئیس صداوسیما

صاحب‌خبر -

روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور اسبق ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما، به ادعای میهمان یکی از برنامه‌های تلویزیونی علیه حسن روحانی واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز و به نقل از وبسایت آقای روحانی متن کامل نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صداوسیما

با سلام

اخیراً در یکی از برنامه‌های زنده شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی، یکی از میهمانان به‌اصطلاح کارشناس، مدعی مذاکره آقای دکتر حسن روحانی با مشاور نخست‌وزیر وقت اسرائیل در سال ۱۳۶۵ شده و استناد ایشان نیز به مقاله روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت است.

۱- اینکه ادعایی چنین سخیف و مضحک، سال‌ها بعد از طرح آن توسط یکی از سخنرانان تندرو و محکومیت او در دادگاه به ۸ ماه حبس، چرا دوباره در صداوسیما مطرح شده سؤالی است که پاسخ آن با توجه به رویه سابق این سازمان در تخریب دکتر روحانی بویژه در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر قابل حدس است اما موضوع تأسف‌برانگیز اصرار صداوسیما بر ادامه مسیری است که به تصورشان به تخریب رئیس‌جمهور دوره‌های یازدهم و دوازدهم کشور و تفکر اعتدالی نزدم مردم هوشیار و شریف ایران منجر می‌شود که اگر رویه سیاسی این سازمان نزد مردم جایگاهی داشت که امروز باید فضای سیاسی کشور و انتخاب آن‌ها و امورات اجتماعی طور دیگری می‌بود.

۲- صداوسیما به فرموده حضرت امام خمینی(ره) «یک دانشگاه عمومی» است؛ چه بر سر این دانشگاه عمومی آمده که در آن به هر فرد بی‌اطلاع و جویای نامی تریبون پخش زنده داده می‌شود تا انواع توهین‌ها و تهمت‌ها و دروغ‌ها را از صداوسیمایی که با پول بیت‌المال اداره می‌شود، جهت رضای یک اقلیت سیاسی خاص طرح کند و برای دیده شدن خود و برنامه، شطحیاتی از جمله دیدار دکتر روحانی با مقامی اسرائیلی را بر زبان آورد و صداوسیما نیز به راحتی از کنار آن بگذرد و بار دیگر به او و دیگر همفکرانشان تریبون دهد تا دروغ‌های دیگری را بگویند.

قرار است اعتبار ازدست‌رفته صداوسیما با این عقده‌گشایی‌های کارشناسان ساختگی و دروغ‌پردازی‌های افراد جویای نام احیا شود و این‌طور مردم تلویزیون را ببینند؟! صداوسیمای خلاق و متعهد و اخلاقی آن سال‌ها کجا و این مسابقه حراج آبرو و دروغ و تهمت کجا! آن مناظره‌های درخشان ابتدای انقلاب بین برجسته‌ترین چهره‌های مذهبی و مارکسیست کجا و این کارشناس‌سازی‌ها و مخاطب‌تراشی‌ها کجا!

۳- کار صداوسیما و «کارشناسان»! به کجا کشیده که یک روزنامه اسرائیلی منبع مورد وثوق آن‌ها شده است! خبری چنین مهم چرا فقط در یک منبع اسرائیلی نوشته شده و در طی این سال‌ها کسی نتوانسته آن را حتی تأیید کند؟ اینکه برای به زعم خود تخریب دکتر روحانی و تفکر اعتدالی و تعامل‌گرایانه، به اسرائیلیات توسل جسته‌اند، عیار واقعی مدعیان را آشکار می‌کند.

۴- صداوسیما سال‌هاست تبدیل به یک تریبون یک‌طرفه شده و امیدی به پاسخگویی در آن و یا عذرخواهی از آن نیست. ۴ نامه ارسال‌شده در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری برای پاسخگویی به ادعاهای دروغ برخی کاندیداها در مناظره‌ها، از سوی سازمان بی‌پاسخ ماند اما پاسخ دکتر روحانی به آن‌ها خوشبختانه به نحو گسترده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌های عمومی منتشر شد. دیگر دوران تک‌گویی و نشنیدن صدای دیگران گذشته است، حتی اگر تنها رادیو تلویزیون انحصاری در کشور باشد و محفل سیاسی شکست‌خوردگان انتخاباتی و جریانات تندرو.

۵- آقای جبلی! صداوسیما نه تنها افتخار مرجعیت رسانه‌ای، وثوق و اعتماد اجتماعی و رضایت و تعداد بییندگان را از دست داده که با این راهی که رفته، در رعایت اخلاق اسلامی نیز شکست‌ خورده است. این تکاپوها برای دیده شدن و سکوت رضایتبخش در مقابل تخریب‌ها، نه اعتباری برای شما و سازمانتان می‌آورد و نه اعتمادی می‌افزاید، جز اینکه به همگان اثبات کند که صداوسیما نقش پوششی‌های انتخابات را ادامه و عصبانیت خود را از نتیجه انتخاب مردم بروز می‌دهد. گرچه همچنان حق شکایت برای طرح این ادعاهای خلاف واقع محفوظ است.

روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم

۱۴۰۳/۰۵/۱۷

انتهای پیام

نظر شما