شناسهٔ خبر: 68089157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار

پزشکیان: دولت‌ چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند

مسعود پزشکیان با تاکید بر اینکه دولت‌ چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند، گفت: اگر هم‌قسم شویم و راه را درست برویم و باهم اختلاف نداشته باشیم، می‌توانیم مملکت را با اعتقاد و باور صداقت و درستی بسازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: چشم‌انداز از نظر علمی و مدیریتی قابل دفاع است. هر کس به چشم‌انداز نگاه کند دوست دارد به آن نقطه برسد، سیاست‌ها برای رسیدن به انجاست. بیایید به جای دعوا تلاش کنیم تلاش کنیم بر اساس چشم‌انداز عمل کنیم.

وی همچنین گفت: خبرنگاران از مشکلاتشان در مسکن و معیشت گفتند، خیلی‌ها مشکل دارند. اگر بنا باشد مشکلات را بشماریم شاید خیلی‌ها ناامید شوند. اگر هم‌قسم شویم و راه را درست برویم و با هم اختلاف نداشته باشیم می‌توانیم مملکت را با اعتقاد و باور صداقت و درستی بسازیم.

رئیس جمهور همچنین گفت: مشکل کشور آدم‌ها نیستند، بلکه مسیرهای غلطی هستند که انتخاب می‌کنیم. اگر راه را درست برویم به مقصد می‌رسیم، آن‌چه بر اساس کار کارشناسی در برنامه‌های توسعه نوشته شده، باید در دستور کار باشد. نبودن تبعیض و اول بودن در منطقه در چشم‌انداز کشور آمده است. این چشم‌انداز همیشه در دستور کار است. این چشم‌انداز، همان‌هایی است که من بارها در مناظرات به آن اشاره کردم؛ چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و برنامه. 

وی همچنین گفت: ماییم که باید کاری کنیم مرجع شویم، مرجع هم با اعتماد شکل می‌گیرد. اگر چند بار از ما حرف‌های نادرست بشنوند، دیگر کسی ما را قبول نخواهد داشت. گاهی خبری را می‌سازیم، آن را نقل می‌کنیم و بعد هم طرف را محکوم می‌کنیم. 

پزشکیان تاکید کرد: در این مدتی که تلاش می‌کنیم هیات وزیران را معرفی کنیم، درباره وفاق گفتیم و دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در آن حضور داشته باشند.

وی گفت: در مراسم‌ تنفیذ و تحلیف به من گفته بودند از مشکلات کشور بگویید اما دولت‌ چهاردهم به خود اجازه نمی‌دهد در پیش چشمان دیگر کشورها، ایران را نقد کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ایران افتخارات و دیدگاه‌های بزرگی دارد. مشکلات و اختلافات در کشور موضوعاتی داخلی است. اگر تقوا در کشور باشد هلاکت در آن کشور نخواهد بود. مومن به جای دیگران، خود را نقد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید دست از اختلاف‌ها برداریم. نگوییم [این فرد] از دولت رئیسی است و فرد دیگری از دولت روحانی، هر کدام از این افراد مزیت‌هایی داشتند و معایبی، دستاوردهایی داشتند و اشکالاتی، مشکل ما وحدت و انسجام است. نور را اگر متمرکز کنید می‌شود لیزر و هرکاری می تواند بکند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) می گفت آمریکا می‌تواند روی سر ما بمب بریزد، ولی بالاخره باید بیاید روی زمین، آن‌وقت می‌خواهد با این مردم چه کند؟

پزشکیان همچنین گفت: باید هوای مردم را داشته باشیم. مردم فقط آنهایی نیستند که با من هستند، مردم آنهایی هستند که در این کشور زندگی می کنند، در همه نقاط کشور. مردم ایران باید باور کنند ما باید خدمتگزار آنها باشیم. 

وی تاکید کرد: نگوییم این [فرد از] دولت رئیسی است، آن یکی از دولت روحانی، اینها زبان تفرقه است. ما گفتیم دولت وفاق باشیم، هم آنها باشند و هم ما، ولی قبله و جهت‌مان یکی باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: رسانه‌ها دولت را نقد کنند اما انتقادات آنها صادقانه، منصفانه و برادرانه باشد. هیچ کدام از ما بدون عیب و نقص نیستیم و باید با هم وفاق کنیم. همه دولت‌های بعد از انقلاب آدم‌هایی داشتند که واقعا علاقه داشتند برای کشور کار کنند اما خوب اشتباهاتی هم رخ داده‌ است. مشکل این است که هر کس ساز خودش را می‌زند؛ باید جمع شویم و اختلافات را حل کنیم.

پزشکیان همچنین گفت: برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت، به‌جای اختلاف‌افکنی باید طبق سیاست‌ها و چشم‌اندازهای پیش‌رو عمل کنیم. امروز همه مردم در حوزه‌های مختلف معیشت و مسکن با مشکلاتی روبرو هستند اما اگر هم‌قسم شویم و دست‌به‌دست هم دهیم، می‌توانیم این کشور را با صداقت و درستی بسازیم.

رئیس جمهور تصریح کرد:  دو نکته را همواره به یاد داشته‌ باشیم؛ وقتی نمی‌دانی تکذیب نکن و وقتی حرف راست و درستی را شنیدی آن را بپذیر. وظیفه خبرنگار انتشار اخبار درست و صادقانه است خبرنگار باید از حق بگوید. خبرنگار نباید اخبار نادرست را با هدف تغییر نگاه مردم منتشر کند. حق و عدالت، چپ‌ و راست و نیز مذهبی و غیرمذهبی نمی‌شناسد. اجازه ندهیم اشتباه دیگران ما را از راه عدالت و حق خارج کند. مردم ناراضی‌اند چون از عدالت حرف می‌زنیم اما عادلانه رفتار نمی‌کنیم. باید عدالت را باور و به آن عمل کرد.

وی تاکید کرد: دولت حاضر است هرکاری که لازم باشد در زمینه تقویت رسانه انجام دهد. هر کمکی دولت بتواند بی‌منت در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. نتوانیم هم صادقانه با شما در میان می‌گذاریم. برخورد تلخ صادقانه را از شیرینی برخورد منافقانه بیشتر می‌پسندم.

پزشکیان گفت: پیشنهاد شده است که برای وضعیت خبرنگاری و رسانه لایحه‌ای بدهیم، اگر پیشنهادی دارید که ما باید کاری انجام دهیم به‌صورت مکتوب به دست ما برسانید. اگر بتوانم بی‌منت این کار را خواهم کرد اما اگر شدنی نباشد، صادقانه می‌گویم نمی‌توانم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما