شناسهٔ خبر: 68084487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی شد؛

همکاری میان جهاد دانشگاهی و معاونت اشتغال کمیته امداد آذربایجان شرقی

طی جلسه‌ای با حضور معاونان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و معاونت اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد آذربایجان شرقی، زمینه‌های همکاری میان سازمان جهاد دانشگاهی و معاونت اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد آذربایجان شرقی بررسی شد.

صاحب‌خبر -

معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این نشست با اشاره به خدمات سازمان جهاددانشگاهی، از ارائه خدمات آموزشی‌ با تخفیفات ویژه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید در این مجموعه خبر داد و افزود: ما درصدد تقویت و توسعه آموزش دوره‌هایی که منجر به اشتغال اولیه، کمکی و اصلی باشند، هستیم و همچنین در راستای اشتغال ‌آفرینی، دوره‌های متعدد از جمله دوره های تخصصی دستیاری و کمک دستیاری را در سازمان جهاد دانشگاهی برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهیم.

اکبر شوقی، تصریح کرد: سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، پزشکی و پژوهشی در حال فعالیت بوده و با وجود مراکزی چون مرکز درمان ناباروری، مرکز پزشکی، طب کار، مرکز افکارسنجی (ایسپا)، خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و بازار کار نقش تاثیر گذاری در استان دارد.

سرپرست معاونت تجاری سازی سازمان جهاد دانشگاهی استان نیز در این جلسه، کمیته امداد و جهاد دانشگاهی را دو نهاد هم راستا و هم هدف دانست و گفت: با توجه به جامعه هدف قشر جوان و دانشجوی جهاد دانشگاهی و همچنین در راستای کاهش نرخ بیکاری بالای جوانان تحصیل‌کرده، ما باید این جامعه هدف را توانمند کنیم.

توحید لطفی، تصریح کرد: ما در زمینه تجاری سازی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌توانیم سرمایه‌گذاری انجام دهیم.

وی به اقناع سازی روستاییان برای تولید محصولات باصرفه اقتصادی تاکید کرد و گفت: در راستای اقناع سازی روستاییان برای تولید محصولات باصرفه اقتصادی باید کنسرسویم سه‌گانه‌ای میان جهاددانشگاهی، جهادکشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تشکیل شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان نیز در این نشست از ارائه دوره های آموزشی متنوع جهاددانشگاهی ابراز خرسندی کرد و افزود: رویکرد کمیته امداد، توانمندسازی خانواده ها است.

کریم پرویزی، از ایجاد بیش از ۲۲هزار فرصت شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: از ۴۵هزار سهمیه فرصت شغلی استان، ۵۰ درصد آن را کمیته امداد در عرصه‌های خدماتی، کشاورزی، توزیعی و دامپروری در سامانه حیات ثبت کرده است و همچنین حدود ۹۴ درصد طرح ها جاری و ساری هستند.

وی به عملکرد مطلوب و رتبه برتر کشوری کمیته امداد آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه اشتغال آفرینی حدود ۵۸ میلیارد تومان در دو ماه گذشته تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است.

پرویزی حوزه و عرصه‌های حوزه اشتغال و کمیته امداد امام خمینی(ره) تشریح کرد و ادامه داد: مسیر هدایت شغلی، مسیر راهبری شغلی، طرح های دانش‌بنیان، کسب تسهیلات بانکی، ایجاد فرصت‌های شغلی، کاریابی و آموزش از جمله عرصه‌های فعالیت حوزه اشتغال کمیته امداد است.

وی به حمایت از قشر نخبگانی مددجویان تاکید کرد و افزود: تامین منابع و مواد اولیه، حمایت و تحقق ایده‌های دانش‌بنیان و تبدیل به محصولات فناورانه که در برخی از موارد حتی به کشور های خارجی نیز صادرات انجام می‌گیرد از جمله اقدامات کمیته امداد است.

وی از شناسایی ۳۰۰ طرح خلاقانه و نوآورانه مددجویان خبر داد و گفت: این طرح ها با حمایت و پشتیبانی کمیته امداد تبدیل به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند که در این راستا نیز حدود ۵۰ طرح دانش بنیان تشکیل شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان از ارائه آموزش های عمومی و تخصصی به مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: دوره‌های عمومی و تخصصی از جمله زبان‌انگلیسی، کامپیوتر و اقتصادی به صورت رایگان به ممدجویان کمیته امداد خمینی(ره) ارائه می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما