شناسهٔ خبر: 68083796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

فجایع غزه نباید برای مردم عادی شود

فاطمه احمدیان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه در طول تاریخ همواره زورگویان زرمدار برای حفظ جایگاه و قدرت خود در مقابل راه حق و حقیقت ایستاده‌اند و از ریختن خون مومنان در این راه دست نکشیده‌اند، گفت: نمونه اینگونه رفتارها را امروز در غزه می‌بینیم که حدود ۴۰ هزار انسان بی گناه به دلیل اینکه در مسیر حق و حقیقت قرار دارند را به شهادت می‌رسانند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، امروز(۱۷ مرداد) در یادواره شهدای جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با بیان اینکه یاد و نام شهدا باید زنده بماند، اظهارکرد: هرچقدر از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم، ضرورت نگه داشتن نام و یاد شهدا بیشتر می‌شود، چرا که جامعه به این فرهنگ نیاز دارد. 

وی ادامه داد: شهدا به بالاترین درجات ممکن رسیده‌اند و بهره خود را از عالم برده‌اند، بنابراین آنها چندان نیازی به یاد کردن ما ندارند و این ما هستیم که باید از عظمت، بزرگی و نورانیت آنها استفاده کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خصوص اینکه چگونه عده‌ای حاضر می‌شوند تا در راه خدا فداکاری کنند و جان خود را در این راه از دست بدهند و شهید شوند، گفت: در طول تاریخ انبیاء و اولیاء بسیاری بوده‌اند که مسیر حق و حقیقت را برای بشریت ترسیم کرده‌اند و عده‌ای از مردم هم از این مسیر پیروی کرده‌اند. این افراد همان مومنانی هستند که به یاری انبیاء می‌شتابند و در مقابل زورگویان زرمدار و فریب محور می‌ایستند و به شهادت می‌رسند. 

وی افزود: در هر دوره‌ای از تاریخ این راه ادامه می‌یابد و کسانی هستند که راه شهدای گذشته را ادامه می‌دهند و در راه خدا جان خود را فدا می‌کنند، دشمنانی نیز که این مومنان را به شهادت می‌رسانند، افرادی قاتل و خونریز هستند که همه ارزش‌های الهی را منکر می‌شوند. برای چنین افرادی ریختن خون خوبان جامعه هیچ اهمیتی ندارد، کما اینکه امروز ما نمونه این نوع جنایات را در غزه می‌بینیم که خون حدود ۴۰ هزار انسان بی گناه ریخته شده و ظالمان عالم به آن توجهی نمی‌کنند، البته نباید اجازه دهیم که موضوع غزه و کشتار انسان‌های بی دفاع آن برای مردم دنیا عادی شود. 

غفوری در ادامه با تاکید براینکه کسانی که شهید می‌شوند به مقام‌های بالایی دست پیدا می‌کنند، گفت:  طبق وعده قرآن، مقام شهدا قرب الهی است و محبوب خداوند می‌شوند، چرا که آنها جان و مال خود را در راه خدا فدا کرده‌ و در واقع با خدا معامله کرده‌اند و خداوند هم در مقابل بهشت را به آنان می‌دهد. 

وی افزود: هرچند شهدا دیگر در بین ما نیستند، اما آنها زنده‌اند و ناظر و شاهد بر اعمال و زندگی ما هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم، باید در ابتدا ویژگی‌های آنها را بشناسیم. ویژگی‌هایی که که از جمله آنها می‌توان به سفارش به نماز، پیرو ولایت فقیه بودن، اخلاص، احترام به اطرافیان، معرفت و شناخت راه حقیقت، شناخت دشمن، آمادگی فداکاری در راه خدا و عبادت‌های شبانه و دعا کردن برای رسیدن به شهادت اشاره کرد. 

 علی چاله چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: این سازمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن منشاء خدمات بسیاری بوده است. 

وی ادامه داد: این سازمان تاکنون ۱۲۴ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. 

انتهای پیام 

نظر شما