شناسهٔ خبر: 68085502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جانشین فرماندهی انتظامی فارس:

روایتگری صحیح خبرنگاران موجب تثبیت امنیت در جامعه می‌شود

زهرا عسگری

جانشین فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به نقش خبرنگاران در تأمین امنیت جامعه، روایتگری صحیح و به موقع خبرنگاران از وقایع را موجب تثبیت امنیت دانست.

صاحب‌خبر -

سردار یوسف ملک‌زاده امروز، ۱۷ مردادماه در نشست بزرگداشت روز خبرنگار حوزه پلیس فارس در شیراز ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگارگفت: امروز در غزه شاهد نسل‌کشی عظیمی هستیم اما خبرنگاران در میدان اصلی نبرد حضور دارند و در اینجا نقش تأثیرگذار آنان را مشاهده می‌کنیم که چگونه این جنایات را به گوش افکار عمومی دنیا رسانده است.

وی افزود: نقش خبرنگاران در غزه بوده است که دنیا را علیه جنایات صهیونیست‌ها به حرکت درآورده است به طوری که در آمریکا، اروپا و کشورهای مختلف شاهد اعتراض مردم به این جنایات باشیم.

ملک‌زاده با بیان اینکه نقش رسانه در فرهنگ عمومی جامعه بی‌بدیل است و امروز از هر زمان دیگری این نقش مهم است و قدر آن را هم می‌دانیم، گفت: روایتگری به موقع یک حادثه و خبر تأثیر بسزایی در تأمین امنیت دارد. اگر خبرنگاران بتوانند روایتگری خوب، مناسب و به موقع از وقایع داشته باشند، قطعاً افکار عمومی هم قانع می‌شوند.

جانشین فرماندهی انتظامی فارس، یکی از مهم‌ترین ارکانی که در تأمین امنیت نقش دارد، را خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی اقدامات پلیس، آگاه‌سازی انجام می‌دهند و آگاه‌سازی هم در پیشگیری از وقوع جرم بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه برخی افراد به دلیل نداشتن عدم آگاهی ممکن است مرتکب جرم شوند که در اینجا نقش خبرنگاران به خوبی احساس می‌شود، گفت: دشمن امروز برای تک تک ارکان جامعه و در فضای مجازی و حقیقی برنامه‌ریزی کرده است و باید در مقابل آنان پیشگیری کنیم که مهم‌ترین رکن این کار رسانه است.

ملک‌زاده با تصریح اینکه آگاه‌سازی جرایم موجب پیشگیری می‌شود، افزود: در برخی جرایم روایتگری مناسب می‌تواند امنیت را به یک شهر و استان برگرداند و تثبیت کند.

جانشین فرماندهی انتظامی فارس یادآور شد: در نشست‌های خبری کشفیات پلیس دنبال همین آگاه‌سازی هستیم که مردم بدانند چه چیزهایی جرم است و هشدارها را ارائه دهیم.

وی با یادآوری اینکه امروز آمار پرونده‌های قضایی فضای مجازی زیاد است و مردم باید اطلاعات کافی در زمینه جرائم سایری داشته باشند، گفت: یکی از اقشاری که می‌تواند در این زمینه به مردم آموزش دهد، رسانه است.

ملک‌زاده با اشاره به تلاش‌های دشمنان در به نشانه گرفتن اخلاق در جامعه گفت: یکی از اهداف ما در این مسائل آموزش است که رسانه هم از ابزارهای این آموزش هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه پلیس و رسانه مکمل یکدیگر هستند، اگر رسانه عملیات پلیس و حس پیشگیری پلیس را به جامعه انتقال دهد، قطعاً در تأمین امنیت جامعه موثر خواهد بود، تأکید کرد: اهمیت کار خبرنگار را باید در طول سال نشان دهیم و تنها به روز خبرنگار بسنده نشود.

انتهای پیام

نظر شما