شناسهٔ خبر: 68083557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل امور مالیاتی: مردم ۴۸ درصد از اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام خراسان رضوی را تامین کردند

مشهد-ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: بیش از سه هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد از اعتبار مورد نیاز طرح‌های نیمه تمام در این استان از طریق نشان‌دار کردن مالیات با انتخاب مردم تامین شده است.

صاحب‌خبر -

شاکررضا مریدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های ملی و استانی در خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه طرح «نشان دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد کشور در چهارم مردادماه جاری به صورت رسمی رونمایی شد، بیان کرد: در این راستا ۲۰۲ پروژه نیمه‌تمام با انتخاب خود مودیان در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان قرار گرفت که از این تعداد ۱۷۵ پروژه استانی و ۲۷ پروژه ملی بودند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی مریدی افزود: تا پایان روز ۱۵ مردادماه جاری، بیش از ۲۲۱ هزار و ۱۶۰ مؤدی در استان فرم «تبصره ماده ۱۰۰» ارایه داده اند.

وی گفت: از میان ۲۰۲ طرح و پروژه در حال اجرا، ۱۳۹ طرح صد درصد از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب خود آنها به طور کامل تامین اعتبار شده است.

مریدی با بیان اینکه طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های تحول نظام مالیاتی کشور در سال جاری به شمار می‌رود، اظهار کرد: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی صورت گرفته است.

وی در مورد چگونگی شرکت مودیان در طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها ادامه داد: مودیان می توانند در قالب فرآیند ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» محل خرج کرد مالیات پرداختی خود را با تخصیص آن به طرح‌ها یا پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین کرده و به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در حوزه هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری داشته باشند.

اسامی مودیان شرکت‌کننده در طرح‌های نیمه‌تمام اعلام می شود

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی در خصوص مشاهده اسامی مودیان در کنار پروژه‌هایی که در جریان ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: مودیانی که در انجام و راه‌اندازی طرح‌ها یا پروژه‌های منتخب مشارکت داشته اند، اسامی آنها در صورت رضایت برای عموم مردم اعلام می‌شود؛ بنا بر بررسی‌های صورت گرفته مشارکت مودیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات ستانی عادلانه شود.

وی در مورد چگونگی تخصیص منابع به پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند.

مریدی افزود: شرط اساسی در نحوه انتخاب منابع، طرح ها و پروژه‌هایی است که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند، به طوری که با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال پایان یابد و به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: به موجب آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به پروژه‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و این سازمان نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آنها اقدام می‌کند.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای پروژه مزبور تا ۱۶ مردادماه سال جاری بیش از ۲۱ هزار و ۱۸۰ مؤدی در قالب فرم‌های «تبصره ماده ۱۰۰» با شرکت در طرح نشان دار کردن مالیات خود، تعداد ۲۰۲ پروژه و طرح ملی و استانی را برای تخصیص مالیات‌های پرداختی خودشان در استان انتخاب کرده‌اند.

وی گفت: از میان طرح‌ها و پروژه‌های انتخاب شده تعداد ۱۳۹ طرح و پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آن‌ها به طور کامل تامین اعتبار شده است و حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

مریدی افزود: سایر پروژه‌ها و طرح های باقیمانده و تکمیل منابع نشده نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل درآمدهای مالیاتی این بخش، تأمین و تکمیل خواهند شد.

نظر شما