شناسهٔ خبر: 68082646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پیام تبریک سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت روز خبرنگار

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی ضمن توصیف خبرنگاران به‌عنوان اصحاب قلم، کتابت و روایت، یاد و خاطره خبرنگاران شهید را گرامی داشت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت ‎روز خبرنگار در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن گرامیداشت خبرنگاران شهید دفاع مقدس و غزه، این روز را به خبرنگاران کشور تبریک گفت؛ وی نوشت:

هفدهم مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران عزیز وطن ما ایران عزیز، اصحاب قلم و کتابت و روایت، همان‌ها که وجودشان مملو از عشق به مردم ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آب و خاک و فرهنگ و تاریخ و تمدن این سرزمین کهن بوده و قلبشان به این عشق می‌تپد و عصاره این عشق را در نوشتار‌ها و گفتار‌ها و روایت‌های خود جاری و ساری ساختند...

عزیزانی که در سخت‌ترین شرایط کاری و محیط‌ها و میادین پرخطر، جان خود را در کف گرفتند تا قابی واقعی از وقایع تلخ و شیرین را به سمع و نظر مخاطبان مشتاق برسانند...

از جان گذشتگانی که دور از خانواده و در میانه میدان نبرد، چه در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران و چه در زمان ظهور گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق و لبنان، به آگاهی مردم از دامنه فجایع و جنایت‌های مزدوران بعثی و داعشی و حامیان مزور آنان عمق بخشیدند و در سوی دیگر، برگ‌هایی زرین و افتخارآمیز از ایثار و رشادت و شهادت فرزندان این آب و خاک را به تصویر کشیده و در توصیف آن قلم زدند...

به نیک‌سرشتانی که پایبندی آنان به منافع ملی و غیرت و شرافت آنان اجازه نداد چیزی بنویسند و بگویند که دشمن کینه‌توز خرسند شود، از صمیم جان و دل تبریک می‌گویم.

به روح بلند آسمانی ۲۴۴ شهید خبرنگار هشت سال دفاع مقدس و ۱۶۵ شهید خبرنگار مظلوم تهاجم رژیم صهیونیستی به باریکه خونین غزه درود می‌فرستم.

همچنین یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و هشت دیپلمات شهید جمهوری اسلامی ایران در فاجعه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف را گرامی می‌دارم و به ارواح طیبه آنان ادای احترام می‌کنم.

سلام و صلوات خدا و فرشتگان الهی بر ارواح طیبه شهیدان باد.

انتهای پیام/

نظر شما