شناسهٔ خبر: 68084367 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار شهدای نوار غزه به ۳۹هزار و ۶۷۷ نفر رسید

تهران-ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار، اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۶۷۷ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین افزود که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۲ مورد جنایت در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۲۴ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹هزار و ۶۷۷ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۱ هزار و ۶۴۵ نفر رسید.

جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی در سیصد و ششمین روز از آغاز تجاوز بدون دستاورد این رژیم در این منطقه ادامه دارد که اوضاع انسانی و بهداشتی در آن بغرنج و نگران کننده است.

سازمان حقوق بشری اروپا - مدیترانه روز سه شنبه در گزارشی به مشکلات مجروحان و بیماران فلسطینی در نوار غزه با توجه به تداوم حملات رژیم صهیونیستی و کمبود شدید دارو و مواد غذایی به علت محاصره این منطقه پرداخت و از این وضعیت به عنوان «مرگ تدریجی» مجروحان و بیماران و جنایت جنگی تمام عیار رژیم صهیونیستی یاد کرد.

این سازمان اعلام کرد: نوار غزه روزانه شاهد جان باختن بیماران و مجروحان است و این امر در نتیجه محاصره و ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود دارو و لوازم پزشکی به این منطقه و نابودی بخش بهداشت ایجاد شده است.

این سازمان افزود: محرومیت از درمان و تغذیه ضروری و مواد دیگر که کسی برای بقا از آن‌ها بی‌نیاز نیست، مرگ تدیجی همه کسانی را رقم زده که از حملات مستقیم رژیم اسرائیل جان به در برده اند.

نظر شما