شناسهٔ خبر: 68081205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد اعلام کرد:

لکه گیری حدود ۵ هزار متر مربع از محورهای مواصلاتی شهرستان پارس آباد اردبیل

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت: حدود ۵ هزار متر مربع از محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۴ ماهه گذشته لکه گیری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  اردبیل، آیدین مرادی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد در بازدید از محورهای اصلی این شهرستان با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته بیش از ۱۸ هزار متر مربع روکش آسفالت در راههای اصلی، فرعی و روستایی انجام شده گفت: راهداران بیش از ۳ کیلومتر از افتادگی شانه راه را با شن ریزی تسطیح کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۴ ماهه گذشته ۲۹۰ کیلومتر از حریم راهها تسطیح و پاکسازی شده تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران یک کیلومتر از راههای روستایی را شن ریزی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد در مدت یاد شده تسطیح و موج گیری ۵۵ کیلومتر از  راههای روستایی و مرزی این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت راهداران ۷۷۰ مورد از پلها و نقاط پربرخورد را با مصالح دپو ریزی و آشکار سازی کرده اند.

مرادی بر لزوم هشدار و آگاهی دهی به رانندگان جهت رعایت قوانین راهور در جاده به اشاره کرد و گفت: نصب و تعمیر ۱۹ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای این شهرستان و نصب ۱۸۵ عدد علائم ایمنی در جاده های شهرستان پارس آباد با این هدف انجام شده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راهها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با انجام ۷۴۰ مورد گشت راهداری در حریم تاکنون از ۳۹ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده،۳۷ مورد دکه های غیرمجاز جمع آوری و ۲۹۰ کیلومتر از حریم راه آزادسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد نگهداری ۱۲۷ عدد چراغهای چشمک زن و هزار و ۹۰۰ متر طول سیستم روشنایی، برچیدن ۶۸ مورد  تابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده و معیوب، شستشوی ۳۵ مورد حفاظ‌ها و نرده پلها، شستشوی هزار و ۱۰۰ عدد تابلو و علائم  راههای اصلی، رنگ آمیزی  ۴۵ مورد از سرعت‌کاه‌ها، لایروبی ۳۱۰ متر مکعب از پلهای با دهانه بیش از ۱۰ متر ،  تعریض ۷ مورد آبروهای موجود و رنگ آمیزی ۴۵ عدد پایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۴ ماهه گذشته برشمرد.

مرادی در مدت یاد شده از جابه‌جایی ۱۵۱ هزار تن کالا توسط ۱۲ شرکت حمل و نقل در شهرستان پارس آباد خبر داد و خاطرنشان شد: در این مدت ۱۷ هزار و ۶۳۸ برگ بارنامه نیز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۴ ماهه گذشته بیش از ۳۸ هزار نفر مسافر توسط ۲۲ دستگاه اتوبوس و ۵۶ دستگاه سواری از شهرستان پارس آباد به مقاصد مختلف سفر کرده اند، افزود: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۶ هزار و ۳۶ مورد سفر انجام شده است.

نظر شما