شناسهٔ خبر: 68080668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب «فرهنگ و تعالی آن در سازمان‌ها» منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب« فرهنگ و تعالی آن در سازمان‌ها: رویکرد کاربردی » را با رویکردی به حوزه علوم انسانی و به ویژه تئوری های مدیریت و سازمان، رهبری در سازمان‌ها، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت اجرائی، مدیریت بازرگانی، حسابداری، مهندسی صنایع و اقتصاد را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

کتاب« فرهنگ و تعالی آن در سازمان‌ها » توسط دکتر احد نوروززاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی و رعنا کاظمی به رشته تالیف درآمده است.

فرهنگ به طور کلی به مجموعه‌ای از اعتقادات، ارزش‌ها، نگرش‌ها، رفتارها، آداب و رسوم، هنر، علم و سایر عواملی که جامعه ‌ای را تشکیل می‌دهند، اشاره دارد که یک جامعه را شکل می‌دهد و همه جوانب زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تعالی فرهنگ، وضعیتی است که فرهنگی که جامعه در آن برترین سطح رشد و توسعه را داشته باشد.

تعالی فرهنگ به معنای دستیابی به سطح بالاتری از پیشرفت در همه جنبه‌های فرهنگی است. این شامل توسعه هنر، ادبیات، علم و فناوری، فلسفه، ارزش‌های اجتماعی، آموزش و پرورش، اخلاق و رفتارهای متعالی و غیره می‌شود و به معنای دستیابی به سطح بالاتری از آگاهی، تسامح، تعامل فرهنگی، توانایی‌های هنری و ذهنی برتر، ارزش‌ها و اخلاقیات بالا، توسعه اقتصادی پایدار، عدالت اجتماعی، توجه به محیط زیست و حفظ تنوع فرهنگی و غیره است.

تعالی فرهنگ نیازمند توجه به علوم انسانی، آموزش و پرورش، تحقیق و توسعه فرهنگی، حمایت از هنر و ادبیات، ارتقاء سطح آموزش و دانش، محافظت از میراث فرهنگی و توجه به ارتباطات و تعامل فرهنگی با دیگر جوامع است که برای یک جامعه مزیت‌های بسیاری دارد. ارتقاء فرهنگ به کاهش تفاوت‌ها و تضادها درونی جامعه کمک می‌کند و باعث افزایش همبستگی و انسجام اجتماعی می‌شود.

همچنین، تعالی فرهنگ می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی، نوآوری، رشد فردی و اجتماعی، بهبود سطح زندگی و شادابی روحی جامعه شود بنابراین برای دستیابی به تعالی فرهنگ، نیازمند توجه و همکاری همه اقشار جامعه، سیاست‌گذاران، متخصصان فرهنگی، آموزش و پرورش، رسانه‌ها و سایر نهادها و فعالان اجتماعی است.

تعالی فرهنگ به وضعیتی اشاره دارد که فرهنگی که جامعه در آن به سطح بالاتری از پیشرفت و توسعه رسیده است و این مفهوم بیانگر دستیابی به برتری‌های فرهنگی در جوانب مختلف زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

این کتاب بر اساس پیشینه فرهنگ سازمانی و تعالی آن در سازمان ها و مطالعات و مجموعه مقالات نگارنده در حوزه فرهنگ، به تعریف فرهنگ و چگونگی تعالی آن در سطح سازمان پرداخته است. در این کتاب مقولات مربوط به تهاجم فرهنگی در سازمان ها و بلوغ سازمانی و همچنین معماری سازمان براساس فرهنگ حاکم بر آن  با رویکردی کاربردی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

علاوه بر آن، کتاب حاضر نگاهی کاربردی به استفاده از فرهنگ و تعالی آن و نظریه های موجود در حوزه فرهنگ سازمانی و مدیریت برای سازمان ها داشته و همچنین مطالب آن برای تدریس دروس مرتبط با نظریه های سازمان و مدیریت در مقاطع تحصیلات تکمیلی و جهت استفاده دانشجویان رشته‌های مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت اجرائی، مدیریت بازرگانی، حسابداری، مهندسی صنایع و اقتصاد کاربرد دارد.

کتاب« فرهنگ و تعالی آن در سازمان‌ها »، ۱۲۴ صفحه ای، در ۵ فصل گردآوری شده است و به قیمت ۱۲۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما